A Budapest–Szolnok–Debrecen–Záhony vasútvonalat, így a kisvárdai állomást is 1970-re villamosították, és elsősorban a teherforgalom igényei szerint újították fel. Az utasok biztonságát és kényelmét szolgáló emelt peronok, aluljárók építése akkor kimaradt a jelentős vonatforgalom ellenére, olvasható a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. közleményében.
Mivel a vasút kettévágja a települést, ezért sokan – életveszélyes módon – a síneken keresztül közelítik meg az állomásépületet és a peronokat. A MÁV elsődleges célja a három ütemre felosztott beruházással az, hogy csökkentse, illetve megelőzze a – nem ritkán halálos kimenetelű – vasúti baleseteket, ezért a biztonságos átjutás érdekében gyalogos-kerékpáros aluljárót épít. A szolgáltatási színvonal emeléseként pedig felújítja, modernizálja az évente 320 ezer utast fogadó állomást és környezetét.
Az első ütemben a 36 plusz két akadálymentes férőhelyű parkoló és a bekötőút készül el. A kivitelezés már idén októberben elindul. Ezután 2017-ben kezdődhet el a második ütem és 2018 végére fejeződhet be a gyalogos-kerékpáros aluljáró és a tetővel ellátott magas peron kiépítése.
A háromszáz méter hosszú peron az állomásépülettől peronaluljárón, a peron végén pedig gyalogos-kerékpáros aluljárón keresztül lesz megközelíthető. Ugyancsak a második ütemben újítják fel a vágányhálózatot a személy- és teherforgalom menetrendszerűségének biztosítása érdekében.
A harmadik fázisban kerül sor az 1873-ban elkészült régi épület teljes felújítására, hogy az méltó legyen Kisvárda város hagyományos eklektikus építészeti értékeihez. A földszinten korszerű, akadálymentesített utasforgalmi tereket alakítanak ki csarnokkal, pénztárral, kávézóval és mosdóval. A hatvanas évekbeli felvételi épületet lebontják, a helyén igényes parkot és figyelemfelkeltő, egyedi állomási előtetőt hoznak létre. A kivitelezés a tervezési és engedélyezési eljárások után, 2017 végén indulhat. Mindezzel párhuzamosan a MÁV modernizálja a hangos és vizuális utas-tájékoztató rendszert, valamint új biztosítóberendezést is telepít.
A kisvárdai önkormányzattal és a közútkezelővel egyeztetett koncepcióban szerepel még 80 férőhelyes P+R és számos fedett B+R parkoló létesítése. A tervek alapján a volánpályaudvar felől érkező utasokat a későbbi intermodális csomóponthoz illeszkedő állomási előtető fogadja. A 16 ezres járásközpontba gyalogosan, kerékpárral, autóval, illetve busszal vagy vonattal érkező utazókat könnyen átlátható, korszerű elrendezésű, akadálymentes és egyedi vasútállomás fogadja pár éven belül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.