Ilyen volt az idei Utazás kiállítás

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2015. március 02. 10:07
Ilyen volt az idei Utazás kiállítás

Sikeres hétvégét zárt a 38. Utazás kiállítás a Hungexpón. Az ország legnagyobb turisztikai eseményét február 26. és március 1. között csaknem negyvenezer látogató kereste fel. A kiállítás idei koncepciója az volt, hogy közvetlenül a régiókkal összefogva alakítson ki turisztikai kínálatot - számolt be a Hungexpo.

A kiállítók tapasztalatai szerint idén a várakozáson felül nőtt a potenciális érdeklődők súlya. Ők azok az (egyéni és szakmai) látogatók, akik nem csupán általánosságban érdeklődnek egy-egy program vagy szolgáltatás iránt, hanem konkrét ajánlattal is távoznak. Nagy érdeklődés kísérte a kiállítás szakmai programjait is, és jól sikerült a két díszvendégnek, Székesfehérvárnak és Romániának a bemutatkozása is. Bár az adatok feldolgozása még folyik, a kiállítás híven tükrözte a turisztikai trendeket: a látogatók többsége a hazai ajánlatokat kereste. (A KSH adatai szerint 2014-ben 5,4%-kal nőtt a hazai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, amelyen belül a külföldi vendégek forgalma 2,7, a belföldieké 8,3%-kal emelkedett.) Ezzel együtt sikeresnek értékelték az Utazást a külföldi kiállítók is. „Figyelembe véve a nemzetközi, különösen az európai trendeket, az idei Utazás jó alapot jelentett a jövőbeni építkezéshez" - mondta a zárónapon Rafay János, az Utazás kiállítás igazgatója.

LEGO Magyarország Fotó: Facebook / Utazás kiállítás

A kiállítás legnagyobb attrakciója az a hatalmas Magyarország térkép volt, amely egymillió LEGO® kockából készült. A száznyolcvan négyzetméteres alkotásra felkerült az ország tíz jelentős látványossága: a Tihanyi Bencés Apátság, a Szent István Bazilika, a hortobágyi Kilenclyukú híd, a Debreceni Református Nagytemplom, a Pannonhalmi Apátság, a karcagi szélmalom, a pécsi Dzsámi, a fehérvári Országalma, a gyulai vár, valamint Tokaj jelképei: a boros hordók és egy palack aszú is. A kiállítás másik újdonsága, a Teszt&Go - Autók tesztközelben elnevezésű program keretében pedig tizenegy autómárka különböző modelljeit próbálhatták ki az érdeklődők.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.