Mennyire érdekli a magyar turistákat az Utazás kiállítás? Tényleg drasztikusan csökkent a kiállítók száma? Hogyan újulhatna meg a rendezvény? Rafay Jánost, a kiállítás igazgatóját kérdeztük.
Milyennek látják az idei kiállítást, hogyan alakult a kiállítók száma a korábbi évekhez képest?
Minden kiállítás – így az Utazás is – tükrözi az adott szektor helyzetét. A gazdasági válság és a megváltozott fogyasztói szokások a turisztikai szektort is érzékenyen érintették. Ennek ellenére a tavalyi kiállítószámhoz képest nem történt változás, ez a tendencia, amúgy teljes mértékben megfelel az Európában tapasztalható trendnek. A kiállítóink a korábbi években megszokott méretű és színvonalú standokkal készülnek, sőt azt érzékeljük, hogy az egyes régiók még hangsúlyosabb megjelenés mellett döntöttek, és az utazási irodák részéről is területnövelést tapasztaltunk.
Ami a Magyar Turizmus (MT) Zrt. kiállítási stratégiájának változását illeti: az MT korábban a Hungexpo stratégiai partnere volt az Utazás kiállítás szervezésében, kiesése kihívást, de egyben lehetőséget jelentett a szervezésben. Sikerrel vettük az akadályt: a Hungexpo a belföldi kiállítókkal közvetlenül vette fel a kapcsolatot. Így idén – a többi kiállító mellett – hét régió hetven kiállítója mutatkozik be.
Milyen látogatószámot látnak reálisnak idén?
Az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is csaknem negyvenezer látogatóra számítunk. Az első szakmai nap végén a kiállítók erősödő érdeklődésről számoltak be, pozitív hangulatban zárult a nap.
Milyen terveik vannak a jövőre nézve, hogyan tuda megújulni a kiállítás?
A turisztikai kiállítások Európa-szerte nehézségekkel, stagnáló látogatószámmal küzdenek, a megváltozott fogyasztói szokásokkal együtt a kiállításnak is meg kell újulnia. Élményeket kell kínálnunk, és információkat azoknak is, akik valamilyen szenvedélytől hajtva – pl. gasztronómia, hegymászás, búvárkodás – utaznak. Mi is elindítottuk ezt a folyamatot, ennek egyik eleme, hogy az Utazás köré az eddiginél meghatározóbb látvány- és élményvilágot építünk fel.
Az idei legnagyobb attrakció például a közel kétszáz négyzetméteres, egymillió Lego-kockából felépülő Magyarország térkép, rajta néhány nevezetes építmény háromdimenziós modelljével. Ugyancsak az élmény-faktor erősítését jelenti a Teszt&Go elnevezésű programunk, amelyen a látogatók tizenegy autómárka különböző modelljeit próbálhatják ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.