Új kerékpártárolók a budapesti pályaudvarokon

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2014. február 07. 11:10
Új kerékpártárolókat épített a MÁV a Déli, a Nyugati és a kelenföldi pályaudvaron, tavasszal pedig a Keleti pályaudvarnál is létesítenek bringatámaszokat. Az agglomerációban is újakat építenek, sokan ingáznak vonattal. se.

A Nyugati pályaudvaron, az első vágány mellett 2009 óta 22 férőhely áll rendelkezésre a kétkerekűek számára. A mostani kivitelezés során húsz kerékpártámasszal bővült a kínálat a ceglédi váróterem előtt, a 17-es vágány melletti szabad területen. A Déli pályaudvaron 16 támasz várja a bringás utasokat a Krisztina körút felőli oldal utcaszintjénél. A kelenföldi állomáson már 40 biciklit lehet elhelyezni az épület előtti téren.

Mindezek megvalósítása saját, MÁV forrásból történt, a három pályaudvaron a kivitelezés költsége közel nettó 5 millió forintba került. A kivitelezési munkák 2013 októberében kezdődtek, nemrég a műszaki átadás is megtörtént. A Keleti pályaudvaron a közeljövőben – amikor a Baross teret ismét megnyitják – 20 tároló kialakítására van lehetőség, a Kerepesi út felőli oldalon.

A vasúttársaság fontosnak tartja a kerékpáros és a vasúti közlekedés összehangolását. A fővárosban és az agglomerációs térségben 2010-2013 között közel 1000 kerékpáros parkolóhely (B+R) létesült a vasútállomásokon és a megállóhelyeken, illetve további mintegy 4000 tároló kialakítása szerepel a tervek között. Egyre több ingázó érkezik ugyanis az elővárosi vasútvonalakról Budapestre, akik bringájukat a vasútállomáson kívánják hagyni és tárolni a munkaidejük alatt.

A biciklis utasok számára a vonatos utazást is megkönnyítette a MÁV-START azzal, hogy kerékpáros kocsik kialakítására több százmillió forintot fordított az utóbbi években. 2010-ben öt nagykapacitású vasúti bringaszállító kocsi készült meglévő, selejtezésre váró járművek felújításával, járművenként mintegy 23 millió forint költséggel. 2013-ban további három nagykapacitású szállítókocsi állt forgalomba, komoly műszaki tartalommal, melyek felújítási költsége 35 millió forint volt. Ugyancsak tavaly, nyolc további személykocsiban alakított ki kerékpárszállító szakaszt a vasúttársaság, melyekben az utasok együtt utazhatnak biciklijükkel. Az átalakítás költsége járművenként 7 millió forintba került.

A járművek nyáron a Balaton északi partján közlekednek, nyári szezonon kívül a Dunakanyar felé veszik az irányt. A beszerzés alatt álló 42 darab FLIRT villamos motorvonatban is lesz kerékpárszállító szakasz, ez is szempont volt a beszerzés során. Folyamatosan fejleszti kerékpáros szolgáltatásait a vasútvállalat, azért, hogy valamennyi vonaton megoldott legyen a bringák kényelmes elhelyezése.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.