A magyarok negyede wellnesszel tölti az ünnepeket

Esztergom
PUBLIKÁLÁS: 2013. december 20. 15:28
Rekordra számítanak a gyógy- és wellness fürdők vezetői idén. A magyarok utazásaik közel negyedét egyébként is fürdőkben, wellnesszel töltik, de hagyományosan az év utolsó napjai a legforgalmasabbak.

Mindez a turizmusban dolgozók számára is kihívást jelent, mondja Dr. Puczkó László, a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének vezetője.

A Magyar Turizmus Zrt. adatai alapján a magyar háztartások 63 %-a vett részt többnapos utazáson a tavalyi év során. Ráadásul nemcsak nyáron, de télen is szívesen útra kelünk: az
év végi hónapokban a magyar háztartások 10 %-a szervez valamilyen többnapos üdülést. Több, mint negyedük (26,6%) pedig kifejezetten azzal a céllal indul útnak, hogy gyógy-, vagy wellnessfürdőbe látogasson.

Fotó: Mark H. Milstein/ Northfoto / Northfoto
Fotó: Mark H. Milstein/ Northfoto / Northfoto
Fotó: Trevor Lush/blend Images / Northfoto
Fotó: . Photobank / Northfoto
Fotó: Roel Dijkstra/sunshine / Northfoto
Fotó: . Photobank / Northfoto

„Jellemzően december első harmadában kevesebb vendégünk van az év többi hónapjához képest – ez a karácsonyi készülődés időszaka, illetve szabadságot sem veszünk ki ilyenkor. 26-tól azonban beindul az év végi forgalom, december 27. és 28. pedig minden évben a két legsűrűbb napunk." – mondja Juhász Szabolcs, az Aquaworld élményfürdő igazgatója.

Egyébként is jellemzővé vált a fürdőigazgató tapasztalatai szerint, hogy a magyar családok céltudatosabban szervezik meg, mivel töltik szabadságukat. De nemcsak e tekintetben egyre jellemzőbb a tudatosság a belföldi turistákra. Juhász Szabolcs szerint ugyancsak észrevehető tendencia, hogy a vendégek egyre jobban figyelnek egészségükre, és ehhez választják meg, milyen turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe. „Az elmúlt pár évben vált kifejezetten érzékelhetővé, hogy a vendégek nemcsak fürdeni jönnek, hanem tudatosan keresnek egyes szolgáltatásokat." – mondja Juhász.

A turisták valóban egyre tapasztaltabbak és tudatosabbak – véli Dr. Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola intézetvezetője, Juhász Szabolcs egykori tanára. „Egyedi és emlékezetes élményekre vágynak." – mondja. Miközben tehát növekszik a spa és wellness szolgáltatásokat kereső turisták száma, a vendégek nemcsak többet, de kifinomultabb kínálatot is elvárnak a pénzükért.

Fotó: Mark H. Milstein/ Northfoto / Northfoto
Fotó: Mark H. Milstein/ Northfoto / Northfoto
Fotó: Trevor Lush/blend Images / Northfoto
Fotó: . Photobank / Northfoto
Fotó: Roel Dijkstra/sunshine / Northfoto
Fotó: . Photobank / Northfoto

Az akár szokatlannak is tekinthető elemeket is vegyítő új szolgáltatásokat, illetve olyan fürdőket keresnek fel előszeretettel, amelyek vagy építészeti megoldásaikban, vagy az általuk kialakított koncepció miatt egyedinek számítanak. A vendégek növekvő tudatossága egyben azt is jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani a szolgáltatások minőségére is. „Ez pedig a szakemberképzés egyik legjelentősebb kihívása jelenleg" - mondja a szakértő.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.