Az eddigi legdurvább dugókat szabadították a fővárosra

Az eddigi legdurvább dugókat szabadították a fővárosra

közlekedés
PUBLIKÁLÁS: 2021. június 11. 08:45
Az az útvonal, amit korábban negyed óra alatt tettünk meg, hétfő óta lehet akár másfél-két óra is, akkora dugók alakultak ki Budapesten. Ami pedig a jövőt illeti, úgy fest, hogy ez ennél csak rosszabb lesz. <p align="justify">
Bors

Megújul a pesti alsó rakpart, a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a 3-as metró – ami mind dicséretes dolog, ám mivel időben párhuzamosan történnek a fejlesztések, az ezzel járó forgalomkorlátozások okoznak „némi” fennakadást a fővárosban. Az elmúlt napokat tekintve nem is olyan kicsit: gyakorlatilag az autós és buszos közlekedésnek „lőttek” a városban.

Egy, csak egy legény – ja, nem

Hétfőre virradóra lezárták a pesti alsó rakpart Eötvös tér és Margit híd közötti szakaszát: elkezdődött az Idősebb Antall József rakpart átépítése – legalábbis papíron. A hét elejétől a bontást végző gépeké lett volna a főszerep: már ha tényleg dolgoznának, fotóink tanúsága szerint ugyanis a helyszínen lévő néhány munkás is inkább hűsöl.

A helyzet hasonló a Lánchíd kapcsán is: ugyan ez még járható, de az állványzata már felépült, június 16-án pedig ezt is elzárják a forgalom elől. Ami a nagy munkát illeti: itt sem tapasztaltuk. A híd egyébként várhatóan 2023 nyarára készülhet el.

Kész horror a városi közlekedés

Aki hétfőn reggel beült az autójába, és a szokásos útvonalán, a szokásos időpontban elindult, meglepődhetett, de sajnos nem pozitív értelemben: egy pechesebb sofőr akár fél órát is üldögélhetett ugyanis akár mozdulatlanul a sorstársai között, az pedig már szerencsésebbnek számít, aki képes volt ennyi idő alatt araszolva megtenni néhány száz métert.

Nem túlzás kijelenteni: az egész főváros bedugult, és a helyzet azóta sem javult.

A metrópótlókkal sem jobb a helyzet

Ha valaki a kialakult helyzet kapcsán esetleg úgy döntene, hogy inkább leteszi az autót és tömegközlekedésre vált, az sem biztos, hogy jobban jár. Azok legalábbis biztosan nem, akik a 13. kerület irányából járnak dolgozni a 8-9. kerület irányába, ugyanis a 3-as metró felújítása miatt ezen a szakaszon pótlóbuszok járnak, azok pedig ugyanúgy a dugóban vesztegelnek – az összes többi busszal egyetemben. Az utasok szerint volt, hogy fél órába telt, mire a Nyugatitól eljutottak a Deák térig.

A rakpart „legérzékenyebb” szakaszát zárták le

A pesti alsó rakpart lezárása komoly forgalmat bocsát a belvárosra: az autók zömét a Bajcsy-Zsilinszky útnak kellene elnyelnie – teljesen esélytelenül. Sokan veszik be magukat a környező mellékutcákba, ám mivel ezeknek zöme egyirányú, ott sem jobb a helyzet, sőt: a Nagykörúton kialakított bicikliutak miatt arrafelé is megbénul a közlekedés.

És ez még csak rosszabb lesz…

Ha mindez nem lenne elég, az M1-M7 bevezetőn szintén óriási dugókra kell készülni, mivel a Lánchíd lezárásával párhuzamosan egybefüggő buszsávot alakítanak ki Budáról, a Hegyalja úton át, egészen Pest keleti részéig. Ennek értelmében a most is szinte járhatatlan útvonalon csupán egy sáv marad majd az autósoknak, míg a másikat kizárólag buszok, taxik, motorosok, illetve elektromos gépkocsik használhatják. Az meg már csak hab a tortán, hogy várhatóan július elején a Blaha Lujza tér átalakítása is megkezdődik.

„Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog”

A feljebb írt gondolat Karácsony Gergely főpolgármester válasza volt egy újságírói kérdésre, aki arról érdeklődött: mit kívánnak tenni a kialakult, tarthatatlan helyzet megoldása érdekében. Ugyanezt a Bors is megkérdezte a főváros Kommunikációs Igazgatóságától, valamint arra is kíváncsiak lettünk volna, hogy pl. ebben a helyzetben is szükségesnek tartják-e a Nagykörút kerékpársávjainak fenntartását. Ezidáig azonban nem kaptunk választ.

A budapestiek teljesen kiakadtak

K. Krisztián épp Budaörsre tartott a Dorottya utcából, vagyis felkészült a küzdelemre. A szervizes fiatalember a 13. kerületből jár be a belvárosba:

– Ha nem kellene magammal cipelnem a szerszámokat, már régen motoroznék – jegyezte meg, hozzátéve: a rakpart lezárása óta nem ritka, hogy az Árpád híd, II. kerület, Budakeszi útvonalon jut el Budaörsre.

* * *

A Gödről bejáró Kovács Manuelát szintén érintik a lezárások: eddig 45 perc alatt tudta le azt az utat, ami most másfél óráját veszi igénybe.

– Kész horror a belváros, legalább az iskola végét megvárhatták volna. Hát tudja mi lesz itt kedden, a ballagások napján? – kérdezte munkatársunkat felháborodva. 

* * *

Dr. Csabai Imre kedden tapasztalta először a problémát: a János Kórházig tartó útja a szokásos 20 helyett 80 percig tartott.

– A kerékpárút is rémálom, ezt meg kellett volna tervezni. Ha korán indulok el, időben ideérek, de hogy a jövő héttől mi lesz, abba belegondolni sem merek. Kész bolondokháza várható. Ezeket a munkálatokat a lezárások alatt meg kellett volna legalább kezdeni.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.