1 óra alatt 3 bringás a Nagykörúton, de a biciklisávok maradtak!

Eleredt az eső – ahogy az ősszel lenni szokott –, és eltűntek a bringások az utakról. De a biciklisávok maradtak! A Ripost munkatársai tegnap a Nagykörúton egy óra alatt három kerékpárost számoltak, azok is futárok voltak.

Eleredt az eső – ahogy az ősszel lenni szokott –, és eltűntek a bringások az utakról. De a biciklisávok maradtak! A Ripost munkatársai tegnap a Nagykörúton egy óra alatt három kerékpárost számoltak, azok is futárok voltak.

Most, hogy elromlott az időjárás, a hétköznap délelőtti forgalomban csak 20 percenként tűnik fel egy-egy biciklis. Az üres biciklisáv mellett pedig hosszan állnak és pöfögnek az autók a dugóban. A kerékpársávval a cél az volt, hogy élhetőbb legyen a város, többen szokjanak át a biciklire. A cél jó, de a kapkodva felfestett, itt-ott az autósávokon keresztülvezető biciklisávok ellentétet szültek a kerékpárosok és az autósok között.

Egyes kerékpárutakat éppen most, a rossz idő beálltával tettek állandóvá: a Mester utcától a Corvin irányába a körúton korábban sárga felfestés volt, amit október első hetében pirosra festettek át © Ripost

Ősszel az ideiglenesen felfestett sávok megtartása mellett döntöttek, egy szakaszt visszaadtak az autósoknak, átalakították néhány helyen a kerékpársávokat, ezúttal a gyalogjárdán vezetve – ami meg a gyalogosok és a bringások között vezetett ellentéthez – írja a Ripost.

A felmérések szerint a kerékpárral közlekedők 70 százalékának jogosítványa is van, rossz időben ők visszaülnek az autóba. Ez történt most is, az első kiadós őszi esők idején. Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár azt kérte a főpolgármestertől, hogy az autósok kapják vissza az elvett sávot a Nagykörúton az őszi-téli fél évre, amikor sokkal kevesebben ülnek kerékpárra. Ezalatt lesz idő kidolgozni azt a megoldást, ami minden közlekedő számára megfelelő. Erről is szó lesz a holnap összeülő Fővárosi Érdekegyeztető Tanácson.

Gyakori látvány mostanában: teljesen üres kerékpársáv, mellette dugó © Ripost

Kevesebb, ne több legyen a dugó!

– Amikor a budapesti közlekedést fejlesztjük, olyan gyakorlatias megoldásokat keresünk, amelyek egyszerűsítik az emberek hétköznapjait. Az a célunk, hogy az utazók gyorsabban, kényelmesebben, kevesebb átszállással érjenek célba, hogy kevesebb legyen a dugó, a dugóban töltött idő. Ezzel azt is elérjük, hogy klímabarátabb legyen a budapesti közlekedés, tisztább legyen a levegő, csökkenjen a légszennyezés – osztotta meg véleményét a Twitteren Fürjes Balázs.