Luxuskaja lesz a paprikás krumpli?

étel
PUBLIKÁLÁS: 2012. november 27. 07:45
Kétszáz forint körül mozog egy kiló krumpli ára, de ez még csak a kezdet. A kofák szerint húsvétra egy százassal több lesz. A paprikás krumpli jó úton jár, hogy tömegek hagyják el az étlapjukról.
Huszti Zoltán

Napról napra emelkedik a krumpli ára. Az utak mellett még mindig hozzá lehet jutni 60–80 forintos kilónkénti áron, ám a piacokon már 200 forintot is elkérnek érte.

– A krumpli terméshozama időjárásfüggő. Ha kevés terem, az ára magasba szökik – mondta a Borsnak Kecskés Gábor, az Országos Burgonya Terméktanács étkezési burgonya szekcióvezetője. – Ebben az évben alig termett burgonya, ezért ugrott meg az ára.

Karácsonyra akár 200 is lehet egy kiló, s tavaszra, amikor elfogy a hazai, az import már 300 is lehet.

Kovács Tibor, a Faloda szakácsa szerint a paprikás krumpli még akkor is a legolcsóbb étel lesz, ha a fő összetevője jelentősen megdrágul.

– Négy főre a paprikás krumplihoz számolhatunk másfél kiló krumplival (220 Ft), fél kiló hagymával (85 Ft), fél kiló baromfi virslivel (300 Ft). Kell még pirospaprika, bors, só, olaj, és – ha úgy szeretjük – egy kis tejföl (75 Ft) a tetejére. A jelenlegi árakon körülbelül 720 forintból jön ki a családi adag – mondja a szakács. Bár a 720 forintos paprikás krumpli elsőre nem tűnik hatalmas összegnek, de ez csak egyszeri alkalom. Sok szegényebb család krumplira költi a konyhapénz nagy részét. Ám mivel az ára megkétszereződött, a háztartás étkezési költsége is duplázódik. Egyre több családnál tűnhet el a napi étlapról a burgonya.

Ambrus Zsuzsanna magyar burgonyát is árul a fővárosi Fény utcai piacon.

– Nálunk tavaly 98 forint volt kilója, most 198, ami karácsonyra felmehet 230-ra is – mondta a kereskedő.

A kofák szerint, ha elfogy tavaszra a magyar burgonya, a külföldi krumpliért kilónként több mint 300 forintot is elkérnek majd.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.