Egy légiutas-kísérő ezt az utastípust már akkor gyűlöli, mielőtt felszállna a repülőgépre

repülés
PUBLIKÁLÁS: 2024. október 09. 05:30
Egy légiutas-kísérő ezt az utastípust már akkor gyűlöli, mielőtt felszállna a repülőgépre: a gúnynevükön kaputetveket. A kaputetvek egy becsmérlő kifejezés azokra az utasokra, akik jóval azelőtt leselkednek a repülőtér kapuja körül, hogy elérkezett volna az ideje a beszállásnak.
A légiutas-kísérő szerint a kaputetvek viselkedése nem megengedhető a repülőtéren - illusztráció Forrás: Shutterstock/ Sorbis

A légiutas-kísérő szerint a kaputetvek mindenkinek gondot okoznak, mert akadályozzák a repülőtér forgalmát

Úgy tűnik, a kifejezés egy 2005-ös FlyerTalk vitafórumból származik, ahol az egyik felhasználó megalkotta a kifejezést, hogy jelölje azokat, akik a kapu közelében várakoznak, hogy a lehető legkorábban felszállhassanak, és biztosítsák, hogy elegendő hely legyen a fejük felett a kézipoggyászuknak.

Brian Hart Hoffman, aki nyolc évig volt légiutas-kísérő a US Airwaysnél és az Alaska Airlinesnél, a Thrillistnek ezt mondta:

Hozzátette, hogy azok az emberek, akik ilyen viselkedést tanúsítanak, „úgy tűnik, fontosabbak, mint bárki más, aki repül". Brian elmondta, hogy a kaputetvek nem csak késleltethetik a felszállást azáltal, hogy megakadályozzák az emberek felszállását, de azt is megakadályozzák, hogy az emberek leszálljanak a bejövő járatról.

Más szakértők egyetértenek Brian álláspontjával, mondván, hogy a kaputetvek késést okozhatnak a fel- és leszálláskor.

Rich Henderson légiutas-kísérő, aki egyben a Two Guys on a Plane alkotója is, azt mondta, hogy a kaputetvek olykor a személyzetet vagy a takarítókat is megakadályozzák abban, hogy felszálljanak a gépre, ami szintén késéseket okoz.

Felesleges tülekedni a repülőgépen a beszálláskor - illusztráció Forrás: Shutterstock/ Rawpixel.com

Samantha Facteau, a Delta Air Lines szóvivője elmondta, hogy a kapu előtti torlódás megnehezítheti a segítségre szorulók számára a kapu elérését, illetve a mozgást segítő eszközökkel rendelkezők is nehezebben boldogulnak miattuk.

Kristie Tse, a Mentális Egészségügyi Tanácsadó pszichológusa azt mondta, hogy „a kapunál ácsorgás gyakran a szorongás és a kontrollvágy keverékéből fakad".

Hozzátette: „Az egyének elsöprő késztetést érezhetnek arra, hogy biztosítsák pozíciójukat, attól tartva, hogy lemaradnak, vagy következményekkel kell szembenézniük, ha nem cselekszenek gyorsan. Ez a viselkedés mögöttes bizonytalanságra vagy a folyamatba vetett bizalom hiányára utalhat."

A gyakori utazó Pip Davidson elmondta, hogy számára a szorongás határozottan motiváló tényező, mivel stresszes lesz, és „túlérzékeny" a tömegre. „A tömeg tettei és viselkedése a repülőtéren is elsöprő erejű lehet, és fokozott szorongást válthat ki, amitől éberebbnek és aggódóbbnak érzem magam."
Azért, hogy ezzel megbirkózzon, a beszállás előtt elidőzik a kapunál.

A kaputetvek egymást hergelik bele a tülekedésbe

Pip azt is észrevette, hogy „kapu-szorongását" más kaputetvek váltották ki. Azt mondta, hogy van egy „hullámhatás", amikor sokan elindulnak a kapu felé.
Pip azt mondta, hogy amint az egyik ember elkezdett a kapu felé indulni, „az egy másik embert arra késztet, hogy aggódjon amiatt, hogy bevágják a sorba, és ez egy másik emberben is ugyanilyen aggodalomra ad okot".

Lenne megoldás

Szakértők szerint vannak olyan megoldások, amelyek végleg megszabadulhatnak a kaputetvektől
Az egyik, anonim nyilatkozó légiutas-kísérő azt mondta, hogy szeretnék, ha a légitársaságok díjat számítanának fel a kézipoggyászokért, és ingyenes feladott poggyászt ajánlanának fel, hogy helyet szabadítsanak fel a fej feletti tárolókban. Elmondásuk szerint ez „sokkal gyorsabbá és egyszerűbbé tenné" a beszállást.

A légiutas-kísérő szerint az egyik megoldás az lenne, ha fizetni kellene a kézipoggyászért Forrás: Shutterstock/Susan B Sheldon

Brian azt is elmondta, hogy a légitársaságok poggyászszabályzata hatással lehet a tetvek viselkedésére.

Elmondta, hogy a probléma gyakoribb az Egyesült Államokban, mint bárhol máshol a világon, ami arra utal, hogy ez a nemzetközi légitársaságokra vezethető vissza, amelyek általában kisebb kézipoggyász használatát követelik meg az utasoktól, így mindenki számára több tárolóhely áll rendelkezésre.

Brian azt is javasolta, hogy változtatni kell az Egyesült Államokban a „repülési kultúrán". Szerinte ez egy olyan probléma, amelyet együtt meg tudunk oldani, ha másokra is gondolunk és jobban odafigyelünk egymásra.

Lényegében az utasokra hárul a felelősség, hogy magatartásukon változtassanak, hogy megállítsák a zsúfolt kaput – írja a The Sun.

Az alábbi videóban a ferihegyi irányítótorony kulisszái mögé leshetsz be:

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.