Már a skandináv népek is helyeztek gyertyákat egy használaton kívüli kocsikerékre, imádkoztak a fény istenéhez, hogy fordítsa vissza a „föld kerekét" a Nap felé, hogy meghosszabbítsa a nappalokat és visszahozza a meleget.
A középkorban a keresztények az adventi koszorúkat már a karácsonyi lelki készülődés részeként használták. 1600-ra pedig már a katolikusok és az evangélikusok is imádkoztak az adventi koszorú körül.
Az „advent" szó a latin adventus szóból származik, jelentése „eljövetel", amely a görög parousia szó fordítása. A legtöbben ma az advent időszakát úgy ismerik, mint azt az időt, ami alatt Krisztus születésére várunk. Az advent azonban a 4. és 5. században a böjt és az ima ideje volt. Advent első említése az időszámításunk utáni 300-as években történt, az egyházi vezetők zaragozai zsinatnak nevezett találkozóján.
Az adventi koszorú először 1839-ben jelent meg Németországban. Egy gyermekmisszióban dolgozó evangélikus lelkész, Johann H. Wichern készített koszorút egy szekér kerekéből. Húsz kicsi piros gyertyát és négy nagy fehér gyertyát helyezett a gyűrűbe. A piros gyertyákat hétköznap, a négy fehér gyertyát vasárnaponként gyújtották meg. A lelkész ugyanis észrevette, hogy missziós iskolájában a gyerekek naponta érdeklődnek, hogy eljött-e a karácsony; december minden egyes napján megkérdezték.
Türelmetlenségüket csillapítandó és állandó kérdezősködésüket elkerülendő, koszorút formált hát a szekér kerekéből és feldíszítette a gyertyácskákkal, amik segítettek a gyerekeknek megjelölni az idő haladását a karácsonyi felkészülés alatt.
Ma már örökzöldekből készül az adventi koszorú. Szimbolikája gyönyörű. A koszorúban a babér az üldözés és a szenvedés feletti győzelmet jelenti; a fenyő, a magyal és a tiszafa a halhatatlanság növénye, a cédrus pedig az erő és gyógyulás szimbóluma.
A magyal szúrós levelei a töviskoronára emlékeztetnek. A koszorú köre, amelynek nincs kezdete és vége, Isten örökkévalóságát, a lélek halhatatlanságát és a Krisztusban megtalált örök életet jelképezi. A koszorú díszítésére használt fenyőtobozok, diófélék vagy magvak szintén az életet és a feltámadást szimbolizálják.
A négy gyertya pedig az advent négy hetét jelképezi. A hagyomány szerint minden hét egy ezer évet jelent, összeadva az Ádámtól és Évától a Megváltó születéséig tartó 4000 évet. A gyertyák színe is jelentéssel bír a hívők számára.
A lila a böjt és a bűnbánat színe, az egy rózsaszín pedig az örömé. Advent harmadik vasárnapján már a közeledő karácsonynak örülünk, és a mai napon a rózsaszín gyertját gyútjuk meg, a latin gaudete kifejezést magyarra fordítva pedig „Örvendünk" (az Úrban).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.