Van mit fejleszteni: lassúak és nehézkesek az utazási appok

légitársaság
PUBLIKÁLÁS: 2019. március 29. 10:13

Nem sokat kecmecelt a JD Power, ha a mintája nagyságát nézzük: 12 ezer fő megkérdezésével állított össze egy közvélemény-kutatást arról, mennyire elégedetlenek az utasok az egyes utazási applikációkkal – írja a 9to5mac amerikai site.

A légitársaságok, taxicégek, hotelek, utazási irodák és autóbérléssel foglalkozó vállalatok alkalmazásainál gyakori gond, hogy nehézkes és bonyolult a használatuk.

Az elégedettséget pontozásos skálán mérték: az autóbérlési és a hotelappok például 1000-ből 849 pontot kaptak, a légitársaságok alkalmazásai 840-et. Eközben a pénzügyi appok, mint a bankkártyások (874) vagy a bankosok (867) jobban teljesítettek.

. Forrás: Shutterstock/Georgejmclittle

A fő gond tehát az egyszerű kezelhetőség, minden más faktor a háttérbe szorul a felhasználók részéről. Amelyik app nem felhasználóbarát, azt általában jó alacsonyra értékelték. Jellemző, hogy a könnyen használható alkalmazások átlag 130 ponttal kaptak többet a rosszul használhatóknál.

A legtöbben természetesen a légitársaságok appjait használják, a megkérdezettek 90 százalékának ilyen típusú utazási jellegű alkalmazás van a telefonján, egyéb kütyüjén. A légiappokkal leginkább a lassú betöltődés a baj, ezek amúgy 824 pontot kaptak a vizsgálatban.

Az amerikai kutatás megnevezte a legjobb három applikáció tulajdonosát is kategóriánként:

  • Légitársaságok: 1. JetBlue, 2. Southwest, 3. Alaska.
  • Hotelek: 1. World of Hyatt, 2. IHG, 3. Hilton Honors.
  • Utazási irodák: 1. Orbitz, 2. Priceline, 3. Expedia.
  • Autóbérlési cégek: 1. National, 2. Enterprise, 3. Hertz.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.