Néha egy néhány órás út is kényelmetlen egy diszkont légitársasággal, de a rövid zsúfoltság semmi ahhoz képest, amit a Scoot új járatán kell majd kibírniuk azoknak, akik olcsón akarják megúszni az utat.
A több mint tízezer kilométeres távolsággal ez lesz a leghosszabb olyan járat, amelyet low-cost légitársaság üzemeltet, számolt be a Singapore Airlines leányvállalata, a fapados Scoot közlésére hivatkozva az airportal.hu. A légitársaság Boeing 787-8-asai 2017. június 20-tól hetente négyszer közlekednek majd Európába.
Ilyen hosszú utakat azonban csak nagyobb kényelemmel lehet eladni. A két osztályra - business-szerű, inkább prémium turista, valamint sima turista -, 335 főre berendezett Dreamlinereken "gyerekmentes" övezet is van. A turista osztályú kabin legelején mintegy tíz centivel több a lábtér. Nincs beépített képernyő a székek előtt, de Wi-fi szolgáltatást és dugaljakat biztosítanak.
Az athéni járatok a szingapúri Changi-reptérről keddenként, csütörtökönként, szombatonként és vasárnaponként hajnali 2 órakor indulnak, a visszaút pedig déli 12 órakor indul Athén légikikötőjéből, a repülés tizenegy és fél óráig tart.
Nem a Scoot az első fapados légitársaság, ami európai és ázsiai úti célok között repül. Korábban az Air Asia X próbálkozott ezzel, de 2012-ben megszüntette a járatokat Kuala Lumpur és London, illetve Párizs között - a négyhajtóműves, régebbi A340-esek egyszerűen nem voltak gazdaságosan működtethetők ilyen üzleti terv szerint.
A Norwegian - szintén 787-eseivel - Bangkok és Oslo, illetve Stockholm között jár, a német Eurowings - a Lufthansa leányvállalata - pedig Kölnből jár a thaiföldi üdülőhelyre, Phuketre, Bangkok mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.