A British Airways, az easyJet, valamint a legnagyobb brit tour operátorok, a Thomson és a Thomas Cook is csatlakozott a büntetés kiszabását célzó kezdeményezéshez, amelynek értelmében 25 fontra bírságolhatják azt az utast, akinek a kártérítési igényét elutasítják - írja az Airportal a The Guardian cikkére hivatkozva.
A légitársaságok azokat az igényeket akarják így elkerülni, amelyeket a légitársaság egymaga nem tud megoldani, így bírósági útra kerülhet az ügy. Korábban a légügyi hatóság egyfajta közvetítő, mediátor szerepet töltött be az utas és a légitársaság között a vitás kérdések rendezésére azon esetekben, amikor a fuvarozó és utasa nem tudtak megállapodni a kártérítésben. Ez a rendszer viszont az új légügyi szabályokkal megszűnt, és a légitársaságok beleegyeztek, hogy mostantól egy független békéltető testület bírálja el az ügyeket.
A Ryanair és a Flybe úgy nyilatkozott, hogy nem számít fel díjat a megnyert ügyek után, a többi nagy légitársaság viszont jelezte igényét a 25 fontos büntetésre.
A légitársaságok panaszkezelése és a késés vagy poggyászkár térítésének megítélése az uniós jogszabályok ellenére eléggé hektikus, és most ebbe a rendszerbe érkezik még egy büntető elem. Főszabályként az EK 261-es rendelet szerint a légitársaságoknak kártérítést kell fizetniük bizonyos mennyiségű késés esetén, de a Guardian szerint az easyJetet az elmúlt időszakban többször érte az a vád, hogy visszatartja a kifizetéseket.
Az angol Which? fogyasztói jogvédő szervezet felmérése szerint a királyságba érkező, vagy onnan induló járatok egynegyede 15 vagy annál több percet késett, a legnagyobb késéseket felmutató cégként pedig a spanyol Vuelinget nevezték meg.
A szervezet az új szabályozást reménytelenül zavarosnak nevezte, és kijelentette, egyetlen légügyi ombudsmanra lenne szükség, aki megoldja ezeket a problémákat. A Járatkésés.hu tapasztalatai szerint az utasok a légitársasággal szemben sokszor tehetetlenek, hiszen a panaszokat a légitársaságok kivétel nélkül elutasítják, vagy minimális összeget vagy pont jóváírást adnak, a fizetési hajlandóság csak ügyvédi közreműködésre jelenik meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.