A budapesti repülőtér kettes terminálja jelenleg összesen három, a Schengeni-övezeten kívülre közlekedő járatot tud kiszolgálni egymással párhuzamosan, ebből egyet azonban csak külső, buszos ki- és beszállítással elérhető repülőgép-állóhelyen. Egyetlen olyan utashíd működik csak, mely a repülőgépek két ajtajára is tud csatlakozni, elválasztva a prémium (first class és business), valamint a turista utasokat - ezt használja az Emirates és az Air China is, írja az airportal.hu.
A másik, szélestörzsű repülőgépek kiszolgálására alkalmas utashíd csak az első ajtóra csatlakoztatható és legfeljebb A330-as repülőgépet tud kiszolgálni, ezt használja például az Air Transat járata.
A szélestörzsű járatok érkezését és indulását a korlátozott kapacitás miatt úgy kell szervezni a móló megépítéséig, hogy két "nagy gépnél" több lehetőleg ne tartózkodjon egyszerre a repülőtéren a kettes terminálon.
A repülőtér 2B terminálján a 2016-os nyári menetrendben az Emirates teljesít naponta közlekedő járatot 2015. decembertől Boeing 777-300-as repülőgépekkel, de hetente négy alkalommal érkezik az Air China A330-as repülőgépe, nyáron újraindul az Air Transat torontói járata A330-asokkal, beindul az Air Canada Rouge járata Boeing 767-esekkel és a legutóbb bejelentett Asiana Airlines 777-esekkel teljesített charterjáratai.
Egy esetleges késés, ad-hoc járat, vagy szélestörzsű utasszállító repülőgép előre nem tervezett leszállása (pl. útmegszakítás) és azok kiszolgálása komoly fejtörést okozna a most rendelkezésre álló infrastruktúrával és eljárásokkal a repülőtér üzemeltetőjének.
A pályázat a 2B terminálhoz csatlakozó móló megépítésére szól. A 2A terminálhoz csatlakozó móló egyelőre csak a távlati tervekben szerepel, ott egyelőre maradnak a bádogépületek és a fapadosok által használt, "egyszerűsített beszállítókapuk".
A Repülőtéri móló bruttó alapterülete 10 300 m², három funkcionális szinten (forgalmi előtéri szint, galéria szint, indulási szint). A móló összesen 27 beszállító kapunak ad helyet, amelyek liftekkel és lépcsőházakkal ellátott 8 függőleges mag köré szerveződnek.
Fix hidak vezetnek a forgalmi előtéren megépítendő rotundákhoz, amelyekhez a jövőben utashidak csatlakoztathatók. Az új utasmóló a 2B terminálhoz csatlakozik majd, azaz a jelenlegi non-schengen oldalra, a most ott működő bádogépület helyére kerül majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.