Ön szerint mit bámulunk meg a legjobban egy étteremben a kaján kívül?

étterem
PUBLIKÁLÁS: 2015. május 06. 16:44
Egy több mint 3000 éttermi vendég bevonásával készített felmérés eredménye szerint 10-ből 9 vendégnek fontos, hogy az éttermek mosdói legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület - áll a vizsgálatot megrendelő SCA közleményében. A felmérés mellett modern szemkövető technológia felhasználásával vizuális térképet is készítettek a vendégek éttermi élményeiről.

Két nemrégiben elvégzett felmérés összesített eredményei azt mutatják, hogy az éttermi élmény legfontosabb eleme az étel íze, amelyet az étkezés területének valamint a mosdóknak a tisztasága és rendezettsége követ. De egyéb szempontok is vannak, amelyeket az éttermeknek figyelembe kell venniük. Ezek a következők:

  • A belsőépítészeti kialakítás és a teríték fontos szerepet játszik. 10 válaszadóból 6-nak nagy, illetve nagyon nagy elvárásai voltak a belsőépítészeti kialakítás és a teríték tekintetében, és 10-ből 8-an úgy vélik, az éttermeknek jobban oda kellene figyelniük a teríték minőségére. A vendégek alaposan megnézik az étterem belső kialakítását – sok szempontot figyelnek meg, beleértve a mennyezet részleteit, a bútorok designját és a virágokat.
  • Az ételek és italok előkészítésének részletei is nagyon érdekli a vendégeket. 10 válaszadóból 6 nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, és még több vendég (67%) számára fontos, hogy módja legyen megítélni a konyha tisztaságát és higiéniáját.
  • A mosdó színvonala. 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a mosdók legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület. A lassú kiszolgálás után a mosdók tisztasága egyben a második leggyakoribb szempont, amellyel a vendégek általában elégedetlenek éttermi látogatásaik során. Itt a részletek is igen fontossá válnak. Például ha a vécépapír, papírtörülköző és szappan csúcsminőségű, akkor ez a válaszadók 30 százalékának az élményét javítja, és 10-ből 6-an mindenképpen elvárják, hogy a mosdóban csúcsminőségű termékek legyenek.
  • Figyelmes, szakértő és vidám személyzet. Amint egy pincér elhalad az asztal mellett, a vendégek legtöbbször azonnal ránéznek. A legfontosabb elvárás, hogy a pincér legyen figyelmes (73 százalék). Ellenkező esetben, ha a személyzet udvariatlan vagy goromba, akkor 67 százalék lebeszéli ismerőseit az étteremről. Ezenkívül 10 válaszadóból 4 úgy találja, hogy az éttermi személyzet általában stresszesnek tűnik, és 45 százalék több borravalót adna, ha azt látná, hogy a személyzet jókedvű.

Adatok a kutatásokról

A felmérést a higiéniai termékekkel, és papírgyártással foglalkozó SCA óriásvállalat megbízásából készítették el. A kutatást 2015 márciusában 3087 résztvevő bevonásával a United Minds végezte. A válaszadók a kutatást megelőző hónapban legalább egyszer vacsoráztak étteremben. A résztvevők 51,4%-a nő, 48,6%-a férfi volt, és egyenlő arányban képviseltették magukat Finnországból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból és Oroszországból. .A válaszadókat e-mailen küldött, online webpanelek segítségével kérdezték meg. A szemmozgás követő technológiával készült kutatást pedig a Tork megbízásából a Tobii végezte 2015 februárjában Svédországban, egy Stockholm központjában lévő étteremben. A kutatásban 10 különböző korú és nemű vendég vett részt.

A szemmozgást vizsgáló részben pedig megkérték a vendégeket, hogy fogyasszák el italukat a nyitott konyhára néző bárban, majd mossák meg kezüket a mosdóban, utána pedig fogyasszák el vacsorájukat az étterem étkező részében. Az éttermi tartózkodásuk egy órájában a vendégek végig viselték a szemkövető technológiával ellátott szemüvegeket. A vizsgálat során a szemüvegeken elhelyezett mikrokamerák minden szemmozgást és tekintetet rögzítettek, az innen származó adatokból készültek el az úgy nevezett „hőtérképek", melyeket itt láthat:

A koktél mellett az előkészítőpultot, a személyzet arcát és a konyhai eszközöket is alaposan megnézték a vendégek Fotó: SCA Tork Forrás: Travelo

Ha terített asztal van az ember előtt, akkor leginkább a kaját bámulja (Na jó, meg a többi vendéget és a pincért) Fotó: SCA Tork Forrás: Travelo

Ha van egy szép virág, azt is csekkolják a vendégek Fotó: SCA Tork Forrás: Travelo
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.