Egy több mint 3000 éttermi vendég bevonásával készített felmérés eredménye szerint 10-ből 9 vendégnek fontos, hogy az éttermek mosdói legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület - áll a vizsgálatot megrendelő SCA közleményében. A felmérés mellett modern szemkövető technológia felhasználásával vizuális térképet is készítettek a vendégek éttermi élményeiről.
Két nemrégiben elvégzett felmérés összesített eredményei azt mutatják, hogy az éttermi élmény legfontosabb eleme az étel íze, amelyet az étkezés területének valamint a mosdóknak a tisztasága és rendezettsége követ. De egyéb szempontok is vannak, amelyeket az éttermeknek figyelembe kell venniük. Ezek a következők:
Adatok a kutatásokról
A felmérést a higiéniai termékekkel, és papírgyártással foglalkozó SCA óriásvállalat megbízásából készítették el. A kutatást 2015 márciusában 3087 résztvevő bevonásával a United Minds végezte. A válaszadók a kutatást megelőző hónapban legalább egyszer vacsoráztak étteremben. A résztvevők 51,4%-a nő, 48,6%-a férfi volt, és egyenlő arányban képviseltették magukat Finnországból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból és Oroszországból. .A válaszadókat e-mailen küldött, online webpanelek segítségével kérdezték meg. A szemmozgás követő technológiával készült kutatást pedig a Tork megbízásából a Tobii végezte 2015 februárjában Svédországban, egy Stockholm központjában lévő étteremben. A kutatásban 10 különböző korú és nemű vendég vett részt.A szemmozgást vizsgáló részben pedig megkérték a vendégeket, hogy fogyasszák el italukat a nyitott konyhára néző bárban, majd mossák meg kezüket a mosdóban, utána pedig fogyasszák el vacsorájukat az étterem étkező részében. Az éttermi tartózkodásuk egy órájában a vendégek végig viselték a szemkövető technológiával ellátott szemüvegeket. A vizsgálat során a szemüvegeken elhelyezett mikrokamerák minden szemmozgást és tekintetet rögzítettek, az innen származó adatokból készültek el az úgy nevezett „hőtérképek", melyeket itt láthat: