Spóroljon saját pipereholmikkal a repülőn!

talpraesett turista
PUBLIKÁLÁS: 2014. május 10. 10:16
Spóroljon saját pipereholmikkal a repülőn!

Mióta az EU csak 100 ml-es piperéket enged kézipoggyászban szállítani, a neszesszer bepakolása nem könnyű feladat. A legtöbb drogéria persze árul mini samponokat, tusfürdőket és krémeket, a nagy kiszereléshez hasonlítva azonban ezek jóval drágábbak. A Rossmann-nál például egy 300ml-es Isana Men tusfürdő 299 forintba kerül, egy 50 ml-es azonban 249 forintba.

Sokkal jobban járunk, ha túlméretes kedvenc samponunkból, tusfürdőnkből kisebb üvegbe töltünk át. Több helyen is kaphatunk átlátszó neszesszereket, apró tégelyeket és flakonokat, amelyek megfelelnek a biztonsági előírásoknak, és amelyekbe könnyedén kiporciózhatjuk a pár napra elegendő mennyiséget kedvenc kozmetikai termékeinkből. Kedvenceink az Ikea különböző színű, 100ml-es flakonjai, melyekből 4 darabot adnak 395 forintért.

Színes kis flakonok az Ikeából Fotó: Ikea

Bár már többször is felmerült, hogy eltörlik a folyadékok kézipoggyászban való szállításának szigorú szabályait, egyelőre még érvényes a 9/11 utáni szabályozás. E szerint folyadékot legfeljebb 100 ml űrtartalmú tartályban szállíthatunk, már ha a kézipoggyászba akarjuk tenni. Az egyenként 100 ml-nél kisebb térfogatú tartályokat egy átlátszó, újrazárható, 20x20 cm méretű és legfeljebb 1 liter térfogatú műanyag zacskóba kell helyeznünk. Ezt a műanyag zacskót a biztonsági ellenőrzés során külön be kell mutatni, a feltételeknek eleget nem tevő folyadékainkat pedig itt dobatják ki velünk könyörtelenül. Fontos, hogy például a rúzsok, ajakbalzsamok is folyadékoknak minősülnek, ezek helye is az átlátszó neszesszerben van. A dm-ben egyébként lehet kapni kifejezetten repülőútra készült, 1 literes, ziplockos zacskót, a szendvicses és kukazsákok környékén keressük.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.