
A repülős utak egyik nagy hátránya, hogy bárkit kifoghatunk utastársként. A térfelünkre átfolyó nagydarab útitárs igazán meg tudja keseríteni a nyolcórás transzatlanti repülést, az pedig csak szimplán bosszantó, ha csak ketten ülnek egy sorban, mégsem tudnak osztozni az üres középső széken a karfák miatt. Erre a helyzetre kínál forradalmian új megoldást egy brit dizájncég repülőgép-ülésterve, melyen tetszés szerint növelhető vagy csökkenthető az ülések szélessége.
A Seymourpowell által kitalált Morph üléskoncepciót a turistaosztályra tervezték, hiszen a business utasok amúgy is terpeszkedhetnek. A turistaosztályon a Morph ülésekre helyet váltó utasok eldönthetik, milyen széles ülést szeretnének, a légitársaság pedig szépen legombolhatja róluk az ennek megfelelő díjat. Hosszában sajnos ezzel a megoldással sem növelhető a lábtér, csak széltében. A széles ülésen azonban már oldalra dőlve kényelmesebben elfér az ember, épp úgy, mint mondjuk egy vonatkocsi szélső ülésein.
A karfáról sem kell lemondanunk, a megváltott jegyhez ugyanis előre fixált ülésméret tartozik, melyet a karfa és a fejtámla oldalra mozgatásával hoznak létre. Így vehetünk két szélesebb ülést, közöttük kicsi üres hellyel, vagy egy háromfős család osztozhat úgy is a székeken, hogy apának jár a legszélesebb hely, a gyereknek pedig csak gyerekméretű. A kényelem érdekében az ülésmagasság és az ülőlap hossza is változtatható, ami főleg a gyerekeknek és a nagyon magas felnőtteknek hasznos. Arról egyelőre nincs hír, mikor lesz a koncepcióból valóság – nekünk mindenesetre nagyon tetszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.