Többet költenének a magyarok utazásra

Magyarország
PUBLIKÁLÁS: 2014. augusztus 05. 17:12
A hazai lakosság utazási kedvére is pozitív hatással van, hogy a gazdasági válság kitörése óta először javult a magyarok hangulata. A Cetelem felmérésében megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy idén nyaralni megy.

Maguk mögött tudva a válság nadrágszíj-meghúzós éveit, a magyarok 40 százaléka úgy tervezi, hogy idén többet fogyaszt majd, mint tavaly. 2013-ban még csak a megkérdezettek egyharmada számított arra, hogy lehetőségei növekedni fognak az elkövetkezendő időszakban, ehhez képest a növekedés szemmel látható. Arra a kérdésre, hogy mire fog leginkább költeni a napi kiadásokon túl, a többség az „utazás, szabadidő" választ jelölte meg – derült ki a Cetelem Körkép 2014 felméréséből.

Míg a Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a lakosság csaknem 40 százaléka utazna el a főszezonban (ez valamivel meghaladja a tavalyi eredményt), addig a Cetelem Körkép 2014 adatai ennél is kedvezőbbek. 2013-ban még a lakosság 40 százaléka tervezte, hogy nyári pihenését lakóhelyétől távol tölti, idén már a megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy nyaralni megy. A nyaralás a többség számára belföldi üdülést jelent: a válaszadók mintegy 70 százaléka a határokon innen tervezi a feltöltődést, közülük minden harmadik a Balatont választja. Akik viszont külföldi utazásra készülnek, elsősorban Horvátországot választják, amit Görögország, Olaszország, Románia (Erdély) és Bulgária követ.

A Magyar Cetelem Bank ügyfeleiről szóló saját felmérésében is Horvátország a kedvenc úti cél, mögötte Olaszország a második, és Spanyolország a harmadik. A magyar turista átlagosan – egy hosszú hétvégénél többet, egy egyhetes nyaralásnál kevesebbet – 5 napot szán szabadságából nyaralásra, amelyre belföldön 90, külföldön pedig 150 ezer forintot tervez elkölteni.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.