A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pénteki, MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli: eredményes közbeszerzési eljárás esetén a nyertes vállalkozóval év végén köthetik meg a szerződést, a kivitelezés pedig 2014 elején kezdődhet. A körülbelül 32 kilométeres szakasz felújítása 2015 nyarára fejeződhet be.
Siófok térségében a Szabadifürdő megállóhely - Siófok állomás - és Zamárdi felső állomás között új, második vágány építésével biztosítják a vasúti forgalom zavartalanságát. A part zajterhelésének csökkentésére a kritikus helyeken Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban, összesen mintegy 4 kilométer hosszan zajárnyékoló falat, illetve körülbelül 17 kilométer hosszan rugalmas sínágyazatot telepítenek - olvasható a közleményben.
A következő, Szántód-Kőröshegy állomás - Balatonszentgyörgy állomás közötti, körülbelül 53 kilométer hosszú szakasz átépítésének közbeszerzési kiírása 2013. negyedik negyedévében várható, eredményes közbeszerzés, illetve a forrás rendelkezésre állása esetén az első szakasszal egy időben megépülhet.
2014 végére befejeződik a Kelenföld-Tárnok vasútvonal korszerűsítése is, így a Kelenföld-Székesfehérvár között már korszerű, európai színvonalú vasúti vonalszakaszon lehet közlekedni. A rekonstrukciónak köszönhetően Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkenne. A dél-balatoni fejlesztés mindkét szakasza rekonstrukciójának megvalósulásával Keszthelyig átlagosan mintegy 20 perccel csökken az utazási idő. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.