A Germanwings német diszkont légitársaság 2013. július 1-jén teljesen új márkával és termékkoncepcióval lép piacra, és valamennyi utasának lehetővé teszi az à la carte-jellegű repülést. Ez azt jelenti, hogy az utasok maguk állíthatják majd össze, és pontosan saját igényeikre szabhatják csomagjukat: az olcsó, minden többletszolgálatást nélkülöző repüléstől a sokféle kényelmi jellemzőt és extrát tartalmazó, minőségi utazásig. Míg a teljes fedélzet turista osztálynak számít majd, az „új Germanwings" háromféle tarifát fog kínálni, három eltérő szolgáltatáscsomaggal.
A gépeken három tarifatípusból lehet választani: Best, Smart és Basic. A Best tarifa megvásárlói az első három sor valamelyikében kapnak helyet. A kényelmes, 81,2 cm sortávolságú ülések mellett a középső ülés minden esetben szabad marad. A Best tarifa tartalma: ingyenes belépés a Lufthansa várótermeibe, elsőbbségi bejelentkezés, gyorsított biztonsági vizsgálat, több jóváírt kilométer a Miles & More törzsutas programban, kétszeres megengedett csomagsúly (két, egyenként maximum 23 kg-os táska), à la carte fogyasztás a fedélzeten, rugalmas átfoglalás és jegylemondás. A Best tarifa elsőként a Németországon belüli összes járaton és a Germanwings fő európai piacain (Ausztria, Svájc, Belgium, Oroszország, Franciaország és Egyesült Királyság) lesz elérhető.
A Smart a Germanwings új standard tarifája, amely a hagyományos turistaosztálynak felel meg. A gép első részében található sorok az e tarifát választó utasoknak lesznek fenntartva, akik itt is ugyanolyan kényelmes (81,2 cm sortávolságú) üléseken utazhatnak, mint a Best tarifánál. A Smart tarifa ellátást (snacket és alkoholmentes italokat) és 23 kilogrammos megengedett csomagsúlyt tartalmaz.
A legalacsonyabb tarifa, a Basic a hagyományos diszkont termékkel egyenértékű. A Basic tarifát választó utasok lemondanak az ingyenes ellátásról, a díjmentesen szállítható csomagról, és a 11. sortól hátrafelé választhatnak maguknak ülést. A Smart és Basic tarifákhoz extrákat is lehet majd adni. Így minden utas egyszerűen és rugalmasan alakíthatja ki az általa kívánt terméket.
A márka és a termékkoncepció mellett a Germanwings logója is megváltozik. A központi elem egy sárga és szederszínű stilizált „W" betű – ez a szimbólum díszíti majd a Germanwings márka gépeit. A légitársaság repülőgépeit fokozatosan festik júliustól. Emellett a cég a mobil foglalási és információs rendszerek továbbfejlesztésére készül, az árakat pedig korrekt módon, rejtett költségek nélkül fogja közölni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.