Drakulával csábítana turistákat Indiából és Kínából Románia

Románia
PUBLIKÁLÁS: 2012. szeptember 12. 12:40
Drakulával csábítana turistákat Indiából és Kínából Románia

Drakulát állítja a marketing középpontjába, és Indiában és Kínában nyit turisztikai képviseletet Románia – írja a Turizmusonline.hu. Drakula legendájával népszerűsítik Romániát azokon a területeken, amelyeket nem érintett a gazdasági válság, és magas turisztikai potenciállal rendelkeznek, mint például Kína, India és a Közép-Kelet – jelentette be Cristian Bărhălescu, a turisztikai minisztérium államtitkára. Szerinte Románia vízumot ad majd azoknak a turistáknak, akik ezekből az országokból érkeznek – írja a manna.ro.

Romániát Drakulával, Erdéllyel, kulturális programokkal, a Duna-Deltával és gyógyfürdőhelyekkel reklámozzák majd Ázsiában. „Kínában és Indiában is nyitunk turisztikai irodákat. Azt kell reklámoznunk, amink van. Az utóbbi 20 évben megpróbálták Drakula legendáját elrejteni, de még mindig működik a mítosz. Ha azt mondod valakinek, hogy Romániából vagy, akkor csak néznek és nem értik. Ha viszont azt mondod, hogy Erdélyből vagy, akkor Drakula miatt mindenki be tudja azonosítani a helyet" – fogalmazott Bărhălescu.

Romániába egyébként a vendégek 60 százaléka uniós tagállamokból érkezik, ezen belül a legtöbben Magyarországról (39%) és Bulgáriából (17%), őket követi az olaszok (8,5%) és a németek (7,6%). Mindezek fényében különös, hogy 2010-ben Románia – több más európai nagyváros mellett – Budapesten is bezárta turisztikai képviseletét. A magyarországi turisztikai marketingért azóta a bécsi képviselet felelős.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.