Hét héten át nem közlekedik az U1-es metró Bécsben, az utasoknak a 66-os és a 68-as jelzésű villamosokra, a többi metróra vagy az S-Bahnra kell átszállniuk, ha a belvárosba utaznak, írja a Compress bécsi hírügynökség.
A felújítási munkák augusztus 26-ig tartanak, és azért éppen nyárra időzítették őket, mert ilyenkor 25 százalékkal kevesebben használják a járatokat. A metró helyett két időszaki villamosvonalat, az Oberlaatól a Karlsplatzig közlekedő Linie 66-ot valamint az Otto-Probst-Platz és a Schwedenplatz között haladó Linie 68-at állította az utasok szolgálatába a bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien.
A több mint 30 éve, 1978 óta működő metróvonalon új váltóberendezéseket építenek be, felújítják a vágányágyakat valamint modernizálják az elektronikai berendezéseket. Így például a teljes szakaszon energiatakarékos alumínium áramsínekre cserélik a régi vasból készült áramsíneket. A mintegy 100 millió eurós felújítási munkákkal a szakaszt egyúttal felkészítik a meghosszabbítására is, amelynek már meg is kezdték az alagútépítési munkálatait. Az öt új megállóval kibővített U1 így 2017-re Bécs leghosszabb metróvonala lehet. Az osztrák főváros metróhálózata jelenleg 75 kilométert tesz ki, ez 2017-re további 4,6 kilométerrel egészül ki az U1 Oberlaaig való meghosszabbításával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.