Ingyen visz át a taxi a kettes terminálra

reptér
PUBLIKÁLÁS: 2012. május 30. 16:46
Reggel néhány külföldi turista az 1-es terminálra indult a 2-es helyett, de ennél nagyobb fennakadást nem okozott a reptér költözése. A Travelo ma délelőtt meglátogatta mindkét terminált, eltévedt utasok után kutatva. A Főtaxi pár napig ingyen szállítja át az 1-es terminálra tévedt utasokat a kettesre.
Rimai Tímea

„Mi egy benzinkutastól tudtuk meg, hogy nem az 1-es terminálról indul majd a gépünk" - mesélte nekünk a Wizz Air malmői járatára várakozó csoport egyik tagja ma délelőtt a Liszt Ferenc Repülőtér 2B terminálján. Kimentünk ugyanis megnézni, hogyan sikerült a költözködés a tegnap este bezárt 1-es terminálról, melyről már nosztalgiáztunk egy sort.

Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo

Bár a légi dolgozók szakszervezete keddi demonstrációja során késések rémképét vetítette, a délelőtt tapasztalatai azt mutatják, hogy elég zökkenőmentesen tette át székhelyét minden érintett légitársaság (easyJet, Germanwings, Jet2.com, Norwegian és WizzAir) a 2-es terminálra. Gépeik ezentúl a 2B terminálról indulnak, az érkezés viszont a „Schengen - nem-Schengen" felosztás szerint történik, tehát a schengeni országokból a 2A terminálra, a nem-schengeni államokból viszont a 2B terminálra érkeznek az utasok és a csomagok is. A check-in pultok előtt kígyózó sorok délelőtt 11 magasságában azt mutatták, hogy az utasok sikeresen vették az akadályt.

Mondjuk ez leginkább saját talpraesettségüknek köszönhető, a légitársaságok a helyben megkérdezett utasok szerint nem igazán jeleskedtek az utastájékoztatásban. A Wizz Air információs pultjában unatkozó hölgyből azt az információt sikerült kihúznunk, hogy a fapados a legkülönbözőbb formákban tájékoztatta utasait a költözésről. Mi ebből csak a holnapjukat tudtuk ellenőrizni, itt valóban fut egy apró figyelmeztetés. Ennek ellenére az utasok azt állítják, hogy semmilyen tájékoztatást nem kaptak. A fent idézett csoportot egy benzinkúton világosították fel, hogy a kettes felé kéne venni az irányt, egy másik pár az újságokból értesült az indulás helyszínének változásáról. Sőt, az utasok azt mondták, hogy a beszállókártyájukon is még az egyes terminál szerepel.

Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo
Fotó: Páth Dániel / Travelo

Mivel pont a dortmundi járat kapujának zárásakor értünk az easyJet pultjához, így ott utasokkal már nem tudtunk beszélni. Viszont itt az alkalmazottak a Wizz Air információs kisasszonyával ellentétben nagyon készségesen válaszoltak a kérdéseinkre. Ők úgy tapasztalták, hogy a költözés nagyon szervezetten és rendben zajlott, a mai nap egyetlen furcsasága, hogy új helyre kellett jönniük dolgozni. Az utasok számát és a késéseket – maximum 10-20 perces csúszásokat lehetett tapasztalni délelőtt a reptéren – teljesen átlagosnak tartják. Úgy tudják az utasok is megfelelően tájékoztatva lettek, panasz nem érkezett, a beszállókártyákon pedig már a 2B terminál szerepel.

A biztonság kedvéért azért átnéztünk Ferihegy 1-re is, hátha útba igazíthatunk pár eltévedt turistát. Nem jártunk sikerrel: az itt dolgozók szerint ehhez hajnalban kellett volna érkeznünk – ekkor keringett pár elveszettnek tűnő külföldi az 1-es terminál előtt. Szerencséjükre azonban a Főtaxi a héten még ügyeletet tart a bezárt terminálon, hogy az eltévedt és késésben lévő utasok segítségére siessen. Az ügyeletes taxis állítása szerint ráadásul ingyenesen. A diszpécserközpont vezetője, Kardos Tibor, kérdésünkre megerősítette, hogy valóban díjmentesen szállítják azokat az utasokat, akiknek az 1-es terminál szerepel a jegyükön, és nagyon késésben vannak. Szimpatikus húzás, de reméljük, nem lesz rá szüksége túl sok utasnak.

Önök mást tapasztaltak? Késett a gépük a mai napon? Vagy még mindig az egyes és a kettes terminál között kóborolnak? Esetleg éppen ellenkezőleg: tökéletesen tájékoztatta Önöket a légitársaság a változásokról? Írja meg nekünk kommentben, vagy az [email protected]!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.