Test és lélek

Tányéron a jókedv: egye magát vidámra!

BoBe

2019. november 24. vasárnap 14:30

Az egészséges táplálkozás bizonyítottan javít a fásult hangulaton. Emellett pozitív érzést ad az is, ha mindennap megmozgatja testét, legyen az egy kiadós séta, vagy egy kis táncóra délután. A lényeg, hogy a szürke, zord időjárással a kedve ne szegődjön és ne hatalmasodjon el a téli depresszió.

Fáradtnak, ingerültnek és lehangoltnak érzi magát az­óta, hogy a nap tartósan a felhők mögé bújt? Akkor bizonyára téli depresszióban szenved, ami szerencsére nem egy valódi depresszió, csak a köznyelv hívja így. Ez a fajta csak egy időszakos változata a rossz hangulatnak, ahogyan kisüt újra a nap, már el is illan. Ennek oka általában a természetes fény hiánya és a nappalok rövidülése. Sajnos a nőknél gyakrabban alakul ki, mint a férfiaknál. Ilyenkor úrrá lesz az emberen az erőtlenség, a szomorúság, csökken a munkakedv, és eszeveszetten kívánja az édességet. Hogy elűzze ezt a komor hangulatot, sétáljon mindennap a szabadban, egyen vitamindúsan, és legyen a szeretteivel és barátaival minél többet!

Észrevette, hogy ha szomorú vagy lehangolt, akkor nem figyel oda arra, hogy mit eszik? Egy amerikai kutatás szerint szorosan összefügg a hangulat az elfogyasztott étellel. A depresszív állapotban szinte mindent fel akar falni, teljesen mindegy, hogy az mennyire egészséges. Mint ahogyan a tudósok azt bizonyították, javíthat a hangulatán, ha a gyorséttermi ételeket fehérjedús és zöldségekkel megpakolt menüre cseréli. Na, de lássuk, pontosan mikre is van szüksége szervezetének a boldogsághoz. 

Hangulatjavító ételek

Boldogsághormonná alakul a triptofán nevű aminosav, amit vörös húsokból, tojásból és halfélékből vihet be a szervezetébe. Emellett a csokoládéban, zabban, banánban, mangóban és datolyában is megtalálható a csodaszer, amivel pillanatok alatt érezheti a boldogsághormon szétáradását a testében.

Depresszió elleni csodaszer a tirozin aminosav, amit az agy serkentésére és a kokainfüggőség kezelésére is használnak. A magas fehérjetartalmú ételekben található, de a banán és az avokádó is remek választás a borús napokon.

Csökken a boldogsághormon szintje, ha nem visz a szervezetébe elég Omega 3 zsírsavat. Legtöbbet a lazac tartalmaz, de a tengeri halak és az olajos magvak is tartalmaznak elegendőt.

Összefügghet a depresszióval a folsav hiánya is, amit a leveles zöldségekkel vihet a szervezetébe. Fogyasszon sok tojássárgáját, szóját, mogyorót és mandulát.

Ingerült lesz, ha nincs a szervezetében elég szelén. A gabonák, hüvelyesek, sovány húsok és zsírszegény tejtermékek igazán sokat tartalmaznak.

Érzelmi és hangulati zavarokat okoz a D-vitamin hiánya a szervezetéből. Egyen sok halat, tejterméket, májat és tojást, hogy minél több jusson a szervezetébe ebből a csodaszerből.

További cikkek

Intim

Öt mondat, amit senki sem akar hallani szex után

Ezotéria

Izgalmas napok elé néz a szerelemben ez a három csillagjegy

Ez is érdekelhet

ripost.hu

"Elég volt ebből..." - az asztalra csapott Lékai-Kiss Ramóna férje a kézisek miatt

mindmegette.hu

Mustáros csirkeragu, ami olyan krémes és a szaftos, hogy elalélsz

life.hu

Megszólalt Kulcsár Edina: elmondta, hogy jött össze G.w.M-mel

sport.mandiner.hu

A Győri Audi ETO erődemonstrációt tartott a Krim Ljubljana ellen a női kézilabda Bajnokok Ligájában

szon.hu

Tragédia: Elhunyt a nagykállói alapítvány elnöke

koponyeg.hu

Hózáporokkal és viharos széllel jön a hidegfront

nemzetisport.hu

Légiósok: Schäfer András ehhez a Bundesliga-csapathoz kerülhet – NS-infó

vg.hu

Megbokrosodott hirtelen a forint, de nincs egyedül

nemzetisport.hu

Olasz Kupa: a sírból jött vissza az Inter, ott van a nyolc között

ripost.hu

Kulcsár Edina kitálalt: így talált rá a szerelem, kiderült, milyen most a kapcsolatuk Csutival

origo.hu

Nagyon ritka, százmilliókat érő autókincset találtak egy elhagyatott pajtában