Küzdelmes éveket él át a Seat. A spanyolok a VW kistestvéreként egyszer már próbálták a sportos arculatot, majd visszakoztak, de most újratöltenek…
Úgy tűnik, a Seat kapott egy új esélyt a világelsőségre törő Volkswagen csoporttól. Annak ellenére, hogy egy kis ideig úgy tűnt, kimúlik a spanyol gyártó, most számtalan új modellt terveznek, igaz, jóval erősebb együttműködésben az anyacéggel, illetve annak egyéb leányvállalataival, mint például a Skodával. Korábban az Audival és a Lamborghinivel közös sportautós szegmensbe szerették volna a spanyolokat katapultálni, de nem sikerült.
A Golf azonban egy kiváló alap a kompakt kategória meghódításához a Seat számára. Persze a gyáriak kitalálnak mindenféle furfangos marketingszöveget, magyarázatul a német technológia és a spanyol lendület összeboronálására, de erre semmi szükség, mert a Seat szerencsére örököl minden tudást a „nagy testvértől”, így a Leon ugyanannyira jó autó lesz, mint a Golf, csak kicsit más köntösben.
A ruházat szépségéről döntsön mindenki a maga ízlése szerint, az biztos, hogy a seatos arculatba teljesen beleillik. Valószínűleg a VW teljes motorpalettáját nem kapja meg a Leon, de így is lehet válogatni bőséggel, hiszen mind a benzinesek, mind a dízelek terén széles a kínálat. A legkisebb, 1,2 literes benzines csupán 86 lóerős, de van 100 lóerős változata is, míg az 1,8 literes TSI akár 180 lovacska mozgósítására is képes. A dízeleknél is 90 és 184 lóerős közül választhatnak az érdeklődők. Persze lesz környezettudatosabb „ecomotive” verzió is, ahol 3,8 literes fogyasztást ígér a gyártó.