Alig két hónap van karácsonyig, de már idehaza is találni ünnepi díszbe és kínálatba öltözött üzletet. Furcsamód azokat is vonzza a ritka látvány, akik szerint korai októberben parádézni.
– Korai még ez a karácsonyra hangolás, sokkal inkább érzem úgy, hogy vásárlásra akarnak buzdítani, semmint a meghitt hangulatot szeretnék fokozni – vélekedik Bölkény Idlikó.
Vargáné Rajz Annamária másképp látja:
– Jót tesz a lelkemnek ez a sok ünnepi kiegészítő. Egyébként sem szeretem gyorsan letudni az ajándékokat, így több időm jut tervezgetni.
Sándorfy Adrián, az érintett lakberendezési üzlethálózat marketingvezetője azt mondja, négy éve még sokan csóválták a fejüket az ünnepre hangoló dekorációk és kínálat láttán, mára az emberek hetven százaléka örül neki.
Meggyesi Edina nem lelkesedik a már megjelent karácsonyi árukért.
– Két hónap van karácsonyig, az így felfokozott hangulattal nehéz kibírni a kölyköknek ennyi időt. Arról nem is beszélve, hogy így nem könnyű megmagyarázni, ki hozza és honnan az ajándékot. Márpedig a gyerekek számára a varázslat, a misztikum hozzátartozik az ünnephez – panaszkodik.
Molnár Gabriella gyermekpszichológus számára a karácsonyi készülődés az első adventi gyertya meggyújtásával kezdődik:
– Fontos a ráhangolódás, még ha a fogyasztói világ másképp is működik. A gyerekeket nehéz megkímélni a vásárlásra ösztönző trükköktől, ugyanakkor előnyt is lehet belőlük kovácsolni. A plázák díszei, fényei, illatai és zenéi ugyanis nem csak a pénzköltésről, de az ünnepi feltöltődésről is szólhatnak. A kirakatokban a portékák helyett rá lehet csodálkozni a dekorációkra, amelyekből ihlet meríthető az otthon feldíszítéséhez. Vagy ott vannak a természetes ünnepi illatosítók, teák, a közös mézeskalácssütés összetevőinek begyűjtése. A kérdés csak az, miben hisz a család? A karácsony meghittsége a vásárlás gyakoriságától függ, vagy az ünnepi hangulat és együttlét varázsától?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.