A Skoda őszi újdonsága a Rapid, mely egy olyan űrt tölt majd be a Skoda életében, amit eddig az Octaviával igyekeztek betömködni. Ez nem volt egyszerű, hiszen a kezdetben kedvező árral felcímkézett, termetes Octavia nem tudta tartani igazán az árversenyt a kategóriatársakkal, mely meg is látszott az értékesítési számokon. Persze nem a hazai piac adataiból kell kiindulni, de valószínűleg máshol is okozott ez fennakadást, így a Skodának is kapóra jött az ötlet, hogy a VWcsoport fejleszt egy autót, melyet a SEAT új Toledóként, a Skoda pedig Rapidként kínál majd.
A Rapid méretében valóban teljesíti az alsó-közép kategória elvárásait, ráadásul teszi mindezt elegánsan, és a Skodákhoz méltóan hatalmas raktérrel. A letisztult vonalvezetésű karosszéria mentes a sallangoktól, látszik, hogy a praktikusság és a költséghatékonyság is vezette a tervezők kezét. Amint azt a Skoda szlogenje is sulykolja: egyszerűen nagyszerű. Annak ellenére, hogy az autó rövidebb, mint a nagytesó Octavia, az utastér méreteit behatároló tengelytáv hosszabb a Rapidnál. Talán csak az autó belső szélessége árulja el, hogy a Rapid hova is tartozik, hiszen a beltér hosszanti méretei már-már gyanúsak, hiszen ez idáig ilyen méretű utastér soha nem fért el ekkora autóban.
A Rapid vezetése könnyed, a németes technika most már a Skoda legmélyebb porcikáiba is beitta magát, így mind az üléspozíció, mind a kezelő-szervek működése átlag feletti. Persze valahol spórolni kellett, így a műanyagok keményebbek, mint egy Volkswagenben, de ez nem zavaró.
A Rapid árai a héten váltak publikussá, és a kezdő 3,2 milliós összeg egészen csábítónak is tűnik elsőre, hiszen hat légzsákot, ESP-t, központi zárat és mp3-as rádiót is tartalmaz, ugyanakkor a motortérben csak egy 75 lóerős 1,2 literes motor dolgozik, és a klímáért is további 353 ezer forintot kell leszurkolni. Így az elsőre vonzónak tűnő árelőny gyorsan elillan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.