Lenyűgöző örökség: Hatalmas vagyont hagyott hátra a pénteken meghalt legenda

örökség
PUBLIKÁLÁS: 2025. március 22. 18:30
Amit a ringen kívül tett, milliárdokat hozott neki.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, meghalt George Foreman, aki minden idők egyik legbefolyásosabb ökölvívója volt. A 76 éves legenda lenyűgöző örökséget hagyott maga után. Becslések szerint karrierje befejezése után 300 millió dollárt (110 milliárd Ft fontot) keresett az üzleti világban.

Big George Foreman: The Miraculous Story Of The Once And Future Heavyweight Champion Of The World Premiere
Meghalt George Foreman, aki minden idők egyik legbefolyásosabb ökölvívója volt Fotó: Faye Sadou / Northfoto

Foremannek már a bokszkarrierje is elég figyelemre méltó volt – 76 győzelem, 68 kiütés, két nehézsúlyú világbajnoki cím, és a történelem legidősebb bajnoka 45 évesen. De amit a ringen kívül tett, milliárdokat hozott neki, és biztosította, hogy neve jóval a sport után is fennmaradjon.

Kezdeti üzleti próbálkozásai messze nem voltak sikeresek, és majdnem elvesztette a bokszból származó teljes vagyonát a rossz befektetések miatt. Aztán a hirdetők megérezték a lehetőséget, és megszületett a George Foreman Grill.

Odajöttek hozzám, és azt mondták, hogy közös vállalkozást akarnak velem. Fogalmam sem volt, hogy eladható lesz-e. A következő dolog, ami történt, hogy 500 darab grillt adtunk el. Aztán 5 ezret. Aztán eladtunk 5 milliót. Ha azt mondanám, láttam, hogy ez lesz, hazudnék

- idézi George Foreman 2019-es interjúját a Mirror.

A bokszoló a nyereség mintegy 40 százalékát kapta a nevét viselő grillből. 1997-ben 1 millió dollárt kapott, egy évvel később pedig a cég már 200 millió dollár értékben adott el a termékeket. Az eladások az egekbe szöktek, mivel a grillt az egész világon forgalmazták. Foreman egyszer azzal dicsekedett, hogy havi 8 millió dollárt keresett a jogdíjakból. Összességében körülbelül 138 millió dollárt keresett a grillüzletből, és amikor a céget 1999-ben eladták, 137,5 millió dollár készpénzzel távozott.

Foreman később tisztítószerek, ruházati és testápolási termékek reklámozásával foglalkozott, és olyan márkák arca lett, mint a Pepsi, a Doritos vagy a McDonald's.

 

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.