A Forma–1-es versenynaptárban Belgium már a kezdetek óta megtalálható. Az első Belga Nagydíjat 1950-ben rendezték, azóta mindössze hatszor történt olyan, hogy a királykategória mezőnye nem versenyzett az országban. A múlt héten kiderült, hogy a Belga Nagydíj legalább 2031-ig továbbra is a naptárban marad, ennek azonban lesznek árnyoldalai. A futam rotációs rendszerbe került, ami miatt 2028-ban és 2030-ban kimarad az állomások közül. Ennek az a fő oka, hogy az F1 arra törekszik, hogy a korábbinál több futammal bővítsék a sorozatot az Egyesült Államokban és Ázsiában, ez pedig nagyobb rivalizálást eredményez a hagyományos európai helyszínek között. A Hungaroring szintén nehezebb helyzetbe kerülhet.
A vészjósló hírekről a Belga Nagydíj főnöke, Melchior Wathelet számolt be a hosszabbítást követően.
Rendkívül elégedett vagyok. Nehéz tárgyalások voltak. A Forma–1 csak nyolc nagydíjat akar Európában. Éppen ezért nehéz volt állandó szerződést kötni hosszabb időtávra
– magyarázta Melchior Wathelet, amit az Origo szemlézett. A versenyrendezés iránt egyébként Ruandából, Dél-Afrikából és Argentínából is hatalmas az érdeklődés, ez pedig az európai futamokat negatívan érintheti.
A Hungaroringen 1986 óta, minden évben rendeztek F1-es futamot. Hosszabbításra legutóbb 2023-ban került sor, akkor biztossá vált, hogy egészen 2032-ig lesz F1-es nagydíj a Hungaroringben. A pálya jelentős felújításon megy keresztül, ami nem kis mértékben az Forma–1-es befolyás miatt készül. A Magyar Nagydíj elképesztő tradícióval bír a sorozatban, ám a Belga Nagydíj helyzete megmutatja, hogy 2032 után akár Mogyoród is bekerülhet a feltételezett rotálásos rendszerbe az európai futamok között. A tendencia alátámasztja Wathelet szavait, a folyamatosan bővülő naptárban egyre több nem európai helyszín kap helyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.