A tájfun miatt a futam előtt megrendezett időmérőn 2006 után sikerült újra kisajátítania az első rajtsort a Ferrarinak a Japán Nagydíjon. Ennek ellenére tulajdonképpen már a rajtnál eldőlt, hogy a Ferrarinak nem sikerül megakadályoznia a Mercedes újabb bajnoki címét, mert a harmadik pozícióból induló Valtteri Bottas egyből az élre tört, ráadásul Charles Leclerc már az elsô körben kilökte Max Verstappent. Utóbbinak fel kellett adnia a versenyt, míg a ferrarisnak orrkúpot kellett cserélnie, ezért csak hatodik lett.
Lewis Hamiltonnak lehetett volna még esélye a győzelemre, csakhogy a csapat őt kétkiállásos taktikára fogta, és az utolsó körökben már nem tudta megelőzni a második helyen befutó Sebastian Vettelt, viszont pluszpontot szerzett a futam leggyorsabb körével.
Bottas végül pályafutása hatodik, idei harmadik futamgyőzelmét aratta, a Mercedes pedig zsinórban hatodszor szerezte meg a konstruktőri vb-címet.
– Niki Laudának szeretnénk ajánlani ezt a sikert, mert a kezdetektől fogva fontos szerepet játszott a csapatban – nyilatkozta Toto Wolff, a Merci főnöke, utalva arra, hogy a májusban elhunyt osztrák ikon is jó tanácsokkal látta el az istállót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.