A legendás ralipilóta, Ferjáncz Attila emléke előtt tisztelegve fia, András azzal a Renault 17-essel gurult pályára a Hungaroring Classicon, amellyel édesapja 1976–77-ben magyar bajnok lett. Pontosabban annak a 1972-es kocsinak a hű másával: az eredetit sajnos bezúzták.
– Az első nyolcszáz méter után úgy dobogott a szívem, majd’ kiugrott a helyéről. Tudtam, hogy megható lesz vezetni ezt az autót, de arra nem számítottam, hogy ennyire – mondta Ferjáncz András az első néhány méter megtétele után. A 29 éves sportember nem ismeretlen az autósportban: jelenleg a ralikrosszbajnokságban versenyez, és jövőre külföldön is szeretne rajthoz állni. Pedig édesapja egyáltalán nem akarta, hogy a nyomába lépjen.
– Anyuval nem járhattunk ki a versenyeire. Neki ez nem hobbi volt, ahová elkísérhette a családja. Kőkeményen odatette magát, hogy eredményes legyen. Teljesen azonban nem tudott megóvni az autóversenyzéstől, ugyanis gyerekként gokartoztam. Igaz, csak addig, amíg szín ötös volt a bizonyítványom. Ez volt a feltétele. Amint becsúszott egy-egy négyes, abba kellett hagynom, a 4,8-as átlag már nem volt neki elég jó. Ezért aztán húszéves koromig kosaraztam – folytatja András, aki 2006-ban mégis belekóstolt a raliba, először navigátorként, majd némi kihagyás után 2013-tól pilótaként.
– A ralizás miatt kezdettől feszültség volt köztünk apuval. Bármikor szóba került, vita lett belőle. Később ismerősök súgták meg, hogy titokban azért kijárt a versenyeimre, és büszke volt rám. Sajnálom, hogy ezt nem tudtuk megbeszélni. De talán ennek köszönhetem, hogy megállok a saját lábamon.
S hogy mit jelent számára a Ferjáncz név? – Sokszor kezdődik úgy egy beszélgetés a bemutatkozás után, hogy: „csak nem az a Ferjáncz?”, s ilyenkor nagyon jó érzés rávágni, hogy de, igen. Soha, egy másodpercig sem éreztem tehernek, hogy apu ennyire ismert.
Gyermekkori álom
Pásztor Tamás autókereskedőé a legendás Renault 17 Gordini replika, amelyet a műhelyében építettek meg.
– Gyerekkori álmom volt ez az autó. Az eredeti egy pécsi bontóban végezte, az enyémhez Franciaországból szereztük az alapot, de néhány részét Attilától kaptuk. Sajnos nem élhette meg, hogy kipróbálja – mondta Pásztor, aki semmi pénzért nem válna meg a körülbelül 75 ezer eurót (23 millió Ft) érő kocsitól, mivel az eszmei értéke számára ennél több.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.