A Forma–1 történetében már többször előfordult, hogy egy-egy pilóta súlyos, vagy halálos sérüléseket szenvedett, amikor egy elszabadult alkatrész a sisakjának csapódott. A mérnökök ezért évről évre biztonságosabb pilótafülkékre törekszenek.
A pilóták érdekvédelmi szervezetének kezdeményezésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több megoldást is tesztelt, amelyek közül a Mercedes-féle gyűrű lett a befutó. A versenyző fejét védő, a pilótafülkét mégis szabadon hagyó „halo” névre keresztelt szerkezetet ma mutatják be a műszaki vezetőknek, s akár már 2017-től megjelenhet az autókon.
– A teszteken különféle elemeket lőttek ki a pilótafülkére, és ez bizonyult a legbiztonságosabb megoldásnak – mondta Alex Wurz, a GPDA elnök. – Talán a távoli jövőben zárt fülkéket használunk majd, de jelenleg ezek még túl nehezek és költségesek – tette hozzá.
A látvány elsőre furcsa, főképp úgy, hogy a tartóelem a versenyző látóterét is betakarhatja az olyan emelkedőkön, mint a spái Eau Rouge vagy austini egyes kanyar, bár a vízszintes kilátást nem zavarja. Érdemes azonban hozzátenni, hogy a „halo” sem mentette volna meg Jules Bianchi életét, akit tavaly veszített el a száguldó cirkusz mezőnye.