Együtt bárkit legyőzünk! – hirdeti magáról az FTC mindenhol, Újpest városközpontjában, Szlovákiában, sőt, napokig volt látható a reklám a Vasas Fáy utcai sporttelepén is.
Az a hirdetőfelület a Hungaroplakát Kft. tulajdonában van, az angyalföldi klubvezetés gyorsan jelezte, hogy ezt azért már mégse. Azóta onnan levették.
A Fradi nem szándékosan irritál, a zöld-fehérek csak megrendelők. Úgy tudjuk, a kampányt a Pont Reklám Kft. bonyolítja le 4-5 piaci szereplő közreműködésével. Köztük olyanokkal, amely az Orbán Viktorral jó viszonyt ápoló, a Videoton focicsapatát tulajdonló Garancsi István érdekeltségébe tartozik.
Hogy miért volt szükség az ország legkedveltebb klubjának a szokatlan akcióhoz folyamodnia? Mert megcsappant a focicsapat bérleteseinek a száma! Tavaly csaknem 6000-en váltottak idénybelépőt, most ennek valamivel több mint felénél tartanak. Úgy tudjuk, július végéig tartó kampányról van szó, országosan több száz felületen.
Egy piaci szereplő becslése szerint erre az időszakra átlagosan 20- 40 ezer forintért szerezhető meg egy-egy felület, ami alsó hangon tízmillió forintos kiadást jelent. Bár belső információnk szerint egyenként 100 ezer forintért kerültek utcára a plakátok. Mondjuk 500 darab esetében ez már szép kis summa.
De a Fradinál van pénz: az idén csak az EMMI-től 750 milliót kapott sportszakmai célokra...
Csodával lenne határos, ha nem lenne balhé Szarajevóban a Zeljeznicar–FTC (1-0) EL-selejtező visszavágón. Az UEFA magas kockázatúnak minősítette az összecsapást, mivel attól tart, hogy ferencvárosi huligánok botrányt okoznak. A veszélyhelyzet valóban fennállhat, hiszen a szervezett szurkolói csoportok vezetői a szurkolói kártyával, így belépővel sem rendelkező társaikat is utazásra szólították fel.