A német pilóta munkamódszere máris megidézte példaképét Maranellóban.
A Forma–1-es Ferrari istálló főnöke, Maurizio Arrivabene a minap kijelentette, Sebastian Vettel hozzáállása és munkamódszere kísértetiesen hasonlít arra, ahogy fénykorában Michael Schumacher dolgozott a csapatnál. Bele is borzongott, amikor Vettel megérkezett, és megidézte a nagy elődöt.
Schumi egykor olyan magasságokba repítette a Ferrarit, amiről azóta is csak álmodoznak Maranellóban. S amit talán csak egy újabb német mentalitású pilóta lenne képes megismételni.
Igaz, Vettel rendkívül szerényen visszautasítja a párhuzamot.
– Az, amit Michael elért, egyedülálló. A saját ligájában versenyzett. Mindig különleges, ha hozzá hasonlítanak, de szerintem képtelenség hozzá mérni bárkit is. Ám annak örülök, hogy ilyen szeretettel fogadtak a Ferrarinál – mondta a Sport Bildnek, s azt is hozzátette, hogy szerinte Schumacher 2004-es Ferrarija volt a tökéletes Forma–1-es autó, nemcsak a legsikeresebb, de a legszebb is egyben.
Korábban azt is elárulta, épp Schumi tanácsolta neki, hogy ne másoljon senkit.
– Amikor gyerekként először adódott lehetőségem, hogy kérdezzek tőle, pont Michael mondta, rengeteg tanácsot tudna nekem adni, de az ő idejében sok minden teljesen más volt, ezért nekem kell megtalálnom a megoldásokat. Megfogadtam, és eddig bejött.
Mindketten németek, s először egy kisebb csapattal szereztek vb-címet: Vettel négyet a Red Bullal, Schumacher kettőt a Benettonnal.
Első vb-címük idején a legfiatalabb bajnokok voltak: Schumi 1994-ben 25 éves 314 napos, Vettel 2010-ben 23 éves 132 napos.
Első vb-címük ünnepléséig egyaránt négy-négy idényt töltöttek az F1-ben.
Hűségesek: egyetlen csapatnál Vettel négy, Schumacher öt vb-titulust gyűjtött.
Holtversenyben tartják a rekordot az egy évben szerzett legtöbb (13) győzelemmel.
Első teljes szezonjukban rögtön futamgyőzelmet szereztek: Schumi 1992-ben a Belga GP-n, Vettel 2008-ban az Olasz GP-n.
Csapattársaikkal inkább csak munkakapcsolatot ápoltak: Vettel Mark Webberrel és Daniel Ricciardóval sem haverkodott, de Schumi sem járt össze Rubens Barrichellóval vagy Nico Rosberggel.
Niki Lauda háromszoros világbajnok: „Teljesen új vezetőség irányít a Ferrarinál, így új motivációkra volt szükségük, Sebastian pedig tökéletes választás, mert amellett, hogy világbajnok, még német is. Ez pedig engem egy kicsit Michael Schumacher időszakára emlékezetet. Úgy értem, hogy a Ferrarinál uralkodó spagettis rendetlenséghez jól jön majd megint egy kis német alaposság.”
Willi Weber, Schumacher korábbi menedzsere: „Sebastian sokkal érzékenyebb Michaelnél. A Ferrarinál az emberre nagyobb nyomás nehezedik, mint bárhol máshol, ha valami nem működik megfelelően. Az élet ott nem csupán »móka és kacagás«, hanem rengeteg politika. Azt gondolom, ha Fernando Alonso nem tudott ezzel megbirkózni, akkor senki sem fog.”
A sors többször sodorta egymás útjába a két pilótát. Vettelnek egyik első gokartos trófeáját a nagy példakép adta át, aki már akkor felfigyelt az ügyes kissrácra. Schumi öccse, Ralf 2008-ban vonult vissza, miután visszautasította a Toro Rosso ülését. Később ezzel az autóval szerezte Vettel az első futamgyőzelmét. Ezek után sokáig Baby Schumiként becézték.
A Bajnokok Tornáján többször is egy csapatot alkottak, s még a sisakdizájnerben is egyezik az ízlésük: mindkettejüknek tervezett Jens Münser.