Nem véletlenül jelentették ki a japán orvosok, már az is csoda, hogy Jules Bianchi életben maradt a szuzukai balesete után. Kiderült, sisakos fejére több mint 600 kiló nehezedett a lefékeződésnél.
A német Auto, Motor und Sport információja szerint a Bianchi fülhallgatójába épített érzékelő 92 G-t mért a szuzukai ütközésnél.
Ugyan a hírek szerint a 25 éves francia versenyző feje nem csapódott neki a pilótafülke falának vagy a darus kocsinak, a Marussia olyan hirtelen fékeződött le a körülbelül 210 kilométeres sebességről álló helyzetbe, hogy az súlyos károsodás nélkül szinte megúszhatatlan. Ez ugyanis azt jelenti, hogy másodpercekig sisakos feje súlyának – ami körülbelül hét kiló – 92-szerese, azaz 644 kiló hatott rá. Vagyis nagyjából a versenyautója tömege.
Korábban egyébként a száguldó cirkuszban 80 G volt a hivatalosan mért legnagyobb erő, amit 2001-ben a brazil Luciano Burti szenvedett el Belgiumban, amikor a gumifalba vágódott. Burti is fejsérülést szenvedett, napokig mesterséges kómában tartották, ám végül sikeresen felépült. Sőt több hónapos rehabilitáció után a Ferrari tesztpilótájaként tért vissza, és 2005-től máig indul a brazil Stock Car-sorozatban.
Sajnos Bianchiról egyelőre nem érkeznek jó hírek, ugyan stabil, de továbbra is kritikus az állapota.
Bräck a rekorder
A korábbi Indycar-versenyző, a most 48 éves svéd Kenny Bräck élte túl eddig a motorsport legnagyobb balesetét, 2003-ban Texasban a kerítésnek csapódáskor 241 G (!) erő hatott rá. Eltört a szegycsontja, a combcsontja, a bokája, a karja, és súlyosan zúzódott a gerincoszlopa. Tizennyolc hónap után ugyan visszatért egy Indy 500-as versenyre, de utána búcsút intett az autósportnak.