Az már biztos, a következő két futamon a Marussia és a Caterham istálló sem áll rajthoz, ám előbbinek egy busás ajánlat miatt van rá esélye, hogy megmeneküljön és az idényzárón induljon.
A Telegraph értesülése szerint egy brit-indiai milliárdos testvérpár jelentheti a túlélést a Marussia F1-es csapat számára. Az acéliparból megtollasodott Baljinder Sohi és Sonny Kaushal ugyanis 55 millió fontos (21,3 milliárd Ft) ajánlatot tett az orosz tulajdonosnak, Andrej Cseglakovnak. Ez pedig az idei adósságot – ami a hírek szerint 30 millió fontra rúg – bőven fedezné, így elképzelhető, hogy amennyiben sikerül megegyezni a feleknek, a záró Abu-dzabi Nagydíjon már újra ott lesz az együttes. Ami azért is fontos számára, mert az utolsó versenyért dupla pont jár, s ha sikerül megtartani a 9. helyét az összesítésben, az 40 milliós bónuszt jelentene. Persze hosszú távon ez még mindig édeskevés, egyes hírek szerint ugyanis a Marussia 2010 óta 228,6 millió dollár (55,5 milliárd Ft) adósságot halmozott fel.
A Caterham iránt is nagy az érdeklődés, ám ott bonyolítja a helyzetet, hogy a tetemes tartozások mellett az előző tulajdonos, Tony Fernandes pereskedik a jelenlegi vezetőséggel. S habár az F1 jogtulajdonosa, Bernie Ecclestone szerint senki sem sír majd a sereghajtó kiscsapatok után, a jelenlegi szerződés szerint legalább húsz autónak kell alkotnia a mezőnyt, vagyis muszáj megoldást találni.
Változás előtt az időmérő
A hétvégi austini futamon csupán 18 autó áll rajthoz, így a jelenlegi rendszerben értelmetlenné válik az időmérő edzés Q1-es szakasza. Főként, mert motorcsere miatt Sebastian Vettel is a bokszból rajtol el, ezzel pedig egyetlen autó esne csupán ki. Ezért az istállók azt szeretnék, hogy a tréning első és második etapjában egyaránt négy-négy autó búcsúzzon, hogy legyen valami értelme a kvalifikációnak.