Jelentős konkurenciája lesz Mogyoródnak: 2003 után újra F1-es futamot rendez Ausztria. A Red Bull eurótízmilliókat fektet be a GP-be, még szerencse, hogy 2021-ig biztos lesz Magyar Nagydíj.
Dietrich Mateschitz, a Red Bull-birodalom ura csinos összeget, 70 millió eurót, vagyis több mint 21 és fél milliárd forintot költött az Osztrák GP-re, és további 200 milliót (62 milliárd Ft) szeretne a környék fejlesztésére fordítani a következő öt évben, hogy a futamra látogatók később is visszatérjenek.
Ennek jegyében a Red Bull például ezer kerékpárt vesz, hogy a szurkolók a pályáig tekerhessenek a közeli szállodákból. A verseny után a helyiek használhatják a bicikliket. Mateschitz egyébként arra kéri a helyi ingatlantulajdonosokat, hogy pofozzák ki a kertjüket, házukat. A számlát ő állja, sőt az értelmes üzleti tervek megvalósításához is pénzt ad, amit csak akkor kell visszafizetni, ha az ötlet működik.
– Nagyon oda kell figyelni a sógorokra, rengeteget pénzt pumpáltak az F1-be, és órák alatt elkeltek a belépők – mondta Gerstl Péter, a Hungaroring Zrt. alelnöke. – Mogyoródra nem sok jutott az elmúlt években, az aszfaltcsík nagy része 1986-ban készült el. Az a szerencsénk, hogy az osztrák pálya a hegyekben, mindentől távol van, míg a Hungaroringtől kőhajításnyira van a világváros Budapest. De ezt az előnyt meg is kell őrizni, ami pénzbe kerül...
A Hungaroring mellett szól
1. 1986 óta szerepel a versenynaptárban
2. Az egyik legbiztonságosabb pálya
3. Közel van egy világvároshoz
4. Sokszor volt telt ház
5. A legtöbb pilóta szereti
A Red Bull Ring mellett szól
1. Dietrich Mateschitz milliárdjai
2. Az újdonság varázsa
3. A szomszédok profi turisztikai ipara
4. Az osztrák autósport élen járó szerepe
5. A pálya festői, alpesi fekvése