Sport

Az állatvilágból merített az új Forma-1

csb

Létrehozva: 2014.01.30.

Mást se hallani, hogy milyen csúnyák lettek idén a száguldó cirkusz új autói, pedig a sztártervezők többsége az állatvilágból merített ihletet. A majomtól a harcsáig válogattak a „modellek” közül.

Ördögrája

A Lotus villás orrkialakításába már szinte a leleplezés előtt belekötöttek a vetélytársak, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség gyorsan elejét vette a furkálódásnak és szabályosnak minősítette az enstone-i kiképzést. Amihez egyébként nagy valószínűség szerint az ördögrája adhatta az ötletet.

Az állat egyébként békés planktonevő, de ha megtámadják, veszélyes ellenféllé válik – ami akár az F1-es istálló mottója is lehetne. 

Borneói nagyorrú majom

A mezőnyben egyértelműen a Force India autójának lett a leghosszabb az orrkúpja, amely kísértetiesen hasonlít az egyik legnagyobb fán élő majom, a borneói nagyorrú arcberendezésére. A hím példányoknak ugyanis akár 17 centiméternél is hosszabbra nő az orra.

Ám míg ennek a különös testi sajátosságnak egyelőre tisztázatlan az evolúciós előnye – a szakemberek szerint egyedül a zengő orrhang képzésében segít –, addig az autóknál az aerodinamikai szigorításokra adtak választ ezzel a tervezők.

S hogy mi az egyesek szerint meglehetősen illetlenül kinéző kocsiról a német Nico Hülkenberg véleménye? – Hát, elég csúnya az eleje. De szerencsére az autóban ülve nem látom.

Sörényes hangyász

A Williams fokozatosan elvékonyodó orrkúpja leginkább egy leszegett fejű hangyászra emlékezetet. Csoda, ha az egykor szebb napokat látott istálló – a ’80-as és ’90-es években kilenc csapat- és hét egyéni világbajnoki címet szerezett – versenygépéről véletlenül sem egy ragadozó képe ugrik be?

Pedig a brazil Felipe Massa nagy reményekkel ült be a sötétkékre mázolt kasztniba.

Szürke harcsa

Úgy látszik, a Ferrari- és a Mercedes-csapat tervezői között is akadnak hobbihorgászok, ugyanis mindkét autó eleje egy tátott harcsaszájra hasonlít. Persze a lazaságáról ismert finn Kimi Räikkönent ez sem hatotta meg, mint ahogy a sokak számára kiábrándítóan halk motorhang sem.

– Mi értelme kritizálni, az új szabályok alapján épültek az autók. Különben is, az én feladatom, hogy vezessem, amibe beültetnek. Nos, az első jerezi tesztnapon ez a leggyorsabban sikerült, halszáj ide vagy oda…

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek