Mást se hallani, hogy milyen csúnyák lettek idén a száguldó cirkusz új autói, pedig a sztártervezők többsége az állatvilágból merített ihletet. A majomtól a harcsáig válogattak a „modellek” közül.
Ördögrája
A Lotus villás orrkialakításába már szinte a leleplezés előtt belekötöttek a vetélytársak, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség gyorsan elejét vette a furkálódásnak és szabályosnak minősítette az enstone-i kiképzést. Amihez egyébként nagy valószínűség szerint az ördögrája adhatta az ötletet.
Az állat egyébként békés planktonevő, de ha megtámadják, veszélyes ellenféllé válik – ami akár az F1-es istálló mottója is lehetne.
Borneói nagyorrú majom
A mezőnyben egyértelműen a Force India autójának lett a leghosszabb az orrkúpja, amely kísértetiesen hasonlít az egyik legnagyobb fán élő majom, a borneói nagyorrú arcberendezésére. A hím példányoknak ugyanis akár 17 centiméternél is hosszabbra nő az orra.
Ám míg ennek a különös testi sajátosságnak egyelőre tisztázatlan az evolúciós előnye – a szakemberek szerint egyedül a zengő orrhang képzésében segít –, addig az autóknál az aerodinamikai szigorításokra adtak választ ezzel a tervezők.
S hogy mi az egyesek szerint meglehetősen illetlenül kinéző kocsiról a német Nico Hülkenberg véleménye? – Hát, elég csúnya az eleje. De szerencsére az autóban ülve nem látom.
Sörényes hangyász
A Williams fokozatosan elvékonyodó orrkúpja leginkább egy leszegett fejű hangyászra emlékezetet. Csoda, ha az egykor szebb napokat látott istálló – a ’80-as és ’90-es években kilenc csapat- és hét egyéni világbajnoki címet szerezett – versenygépéről véletlenül sem egy ragadozó képe ugrik be?
Pedig a brazil Felipe Massa nagy reményekkel ült be a sötétkékre mázolt kasztniba.
Szürke harcsa
Úgy látszik, a Ferrari- és a Mercedes-csapat tervezői között is akadnak hobbihorgászok, ugyanis mindkét autó eleje egy tátott harcsaszájra hasonlít. Persze a lazaságáról ismert finn Kimi Räikkönent ez sem hatotta meg, mint ahogy a sokak számára kiábrándítóan halk motorhang sem.
– Mi értelme kritizálni, az új szabályok alapján épültek az autók. Különben is, az én feladatom, hogy vezessem, amibe beültetnek. Nos, az első jerezi tesztnapon ez a leggyorsabban sikerült, halszáj ide vagy oda…