Egy éve kis híján elmosta az eső a szepangi futamot, ahol Fernando Alonso végül jól időzített kerékcseréivel nyert. A ferraris mellett most Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is a nyerő taktikára gyúr.
Nem véletlenül tartják az egyik leggyilkosabb pályának a malajziait, a 33 fok körüli hőmérséklet és a szinte elviselhetetlen páratartalom egyaránt megviseli a pilótákat. Az 56 körös verseny alatt átlagban három kilót dobnak le.
S akkor a heves esőzések miatti pluszfeszültségről még nem is beszéltünk. Tavaly ötven percet állt a futam, de 2003-ban az is előfordult, hogy nagyjából féltávnál véget kellett vetni a versenynek, mivel az autók irányíthatatlanná váltak az elázott aszfalton.
Nos, a meteorológusok most sem biztatnak sok jóval, egész hétvégére viharos időt prognosztizálnak.
A vb-aspiráns pilóták mégis optimistán várják a szepangi rajtot. A Red Bull klasszisa, Sebastian Vettel még arra is gondolt, hogy tippeket adjon az újoncoknak, hogyan „élhetik túl” legegyszerűbben a versenyt.
– A maláj pálya igazán különleges, sok gyors kanyarral – mondta a Red Bull-csapat címvédője, Sebastian Vettel. – Itt nyerni garantáltan emlékezetes, már csak a hőség miatt is. Amúgy a nagydíj arra is tökéletes, hogy teszteljük, fizikailag kinek mennyire bizonyult sikeresnek a téli felkészülése.
S hogyan maradhatsz higgadt Malajziában? Egyszerűen ne stresszelj, úgysem tudsz elmenekülni a meleg elől!
Az idénynyitót megnyerő finn Jégember, Kimi Räikkönen sem titkolja, újabb trófeáért érkezett Malajziába.
– Melbourne-ben nyertem, ami nem jelenti azt, hogy ez most is garantált – elmélkedett Räikkönen. – Az viszont már jó jel, hogy az
autóm melegben is kifejezetten jól viselkedik, ezért sokat várok a hétvégétől.
– Ha Szepangban is képesek leszünk a dobogóért harcolni, akkor tényleg elmondhatjuk, hogy az idei Ferrari vb-esélyes – mondta Alonso, aki tavaly remek gumitaktikájának köszönhetően nyerte meg a Maláj Nagydíjat. – Erre a hétvégére azonban mindig nehéz tervezni, mert egyik pillanatról a másikra változhat az időjárás, és borulhat a boksztaktika.