Álarcos verte meg a Vidit

vereség
PUBLIKÁLÁS: 2012. november 09. 00:00
A Videoton a győzelem és ezzel az Európa Liga csoportköréből való továbbjutás reményében lépett pályára az FC Basel otthonában. A hazaiak azonban keresztülhúzták a fehérváriak számítását.
J. K.

Nem hozta tűzbe a legnépszerűbb svájci csapat, az FC Basel szurkolóit a Videoton érkezése. A majd’ 40 ezres Szent Jakab parkbeli stadionban legfeljebb 15 ezer néző volt kíváncsi a svájciak számára kiejthetetlen nevű székesfehérváriakra. A helyieknek persze nem a várható színvonallal, sokkal inkább a jegyárakkal volt bajuk, hiszen a legolcsóbb jegy is körülbelül hatezer forintnyi összegbe került. Ráadásul a patikatisztaságú stadionban még szotyolázni sem lehet, bár ezt a jó szokást aligha ismerik arrafelé, a baseli ultrák legfeljebb a precízen becsomagolt Milkacsoki ezüstpapír burkolatát szórják a földre. Mindenesetre elkelt volna a biztatás a hazaiaknak, hiszen a fehérvári 2-1-es vereséget máig nem tudták megemészteni, és a csoportban mindössze két pontot gyűjtöttek, míg a Vidi már hatnál tart.

– A Basel jobb, mint a Videoton – szögezte le azért a meccs előtti sajtótájékoztatón Murat Yakin, a hazaiak október közepén kinevezett mestere, akinek már rendelkezésére állt az eltiltott exdortmundi, Alex Frei is. – Persze Paulo Sousa csapata sem rossz, máskülönben nem tudott volna legyőzni minket, de el sem tudom képzelni, hogy kikapunk.

Az eget verő biztatás hiányában is fölényben játszottak a svájciak, csak a kapus Mladen Bozsovics bravúrjainak és Frei bénázásának volt köszönhető, hogy megúsztuk gól nélkül az első félidőt. A szünet után sem történt meglepő fordulat a játékban, a Videoton szervezetten, önfeláldozóan védekezett, Freiék pedig tovább tornáztatták Bozsovicsot. A 80. percig hiába, de akkor – sajnos – az álarcban pályára lépő Marcus Streller bevette a magyar kaput, így 1-0 lett a vége.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.