Hét hét múlva végleg búcsút int a Forma–1-nek a szakág legnagyobb alakja, Michael Schumacher. Szerettei azonban nem lélegezhetnek fel, a német szeret veszélyesen élni.
Isten óvja Michaelt a hátralévő futamokon. Szörnyű lenne, ha történne vele valami, csak azért, mert már a jövendőbeli életén jár az esze – sopánkodott a Times című magazinnak a Forma–1 ura, Bernie Ecclestone, aki 1979-ben Niki Lauda főnökeként nem engedte, hogy visszavonulásának bejelentése után az osztrák tovább versenyezzen.
– Ha eldöntötted, hogy befejezted, akkor ne várjál az idény végéig, mondtam neki a Kanadai Nagydíj edzésén. Erre azonnal kiszállt az autóból, s ez volt az egyetlen helyes döntés, jó lenne, ha Schumacher is követné a példáját. Lehet, hogy a jó Bernie megnyugodna, ha Schumi holnap már nem ülne versenyautóba, de a hétszeres világbajnok német családja korántsem lélegezhet fel. Michael ugyanis szeret veszélyesen élni. Emlékezetes, első visszavonulása után motorversenyeken próbálkozott, és egy teszten 2009 februárjában akkorát bukott, hogy csak nagy szerencsével úszta meg a tolószéket. Utána megígérte a feleségének, Corinnának, hogy többet nem indul hivatásosok ellen.
Ugyanakkor már alig várja, hogy a november 25-i, Sao Pauló-i futam után újabb kihívásokat találjon. A motorozást sem adja fel, egy 180 lóerős Honda Fireblade gépet hajt. Barátaival versenypályákat bérelnek ki, és ott száguldoznak a maguk kedvére. Schumi az ejtőernyőzésnek is nagy barátja, évek óta van vizsgája, s eddig is gyakran előfordult, hogy az F1-es futamokat követő egy-két napban lazításképpen alávetette magát a mélységbe.
De még ez sem elég! Öccsét, Ralfot követve meg akarja szerezni a repülőgép-vezetői jogosítványt, azt mondja, már nagyon várja az első dugóhúzót és loopingot. Szóval a szerettei rettegnek és menedzsere, Sabine Kehm sem nyugodt, de tudja, nincs mit tenni. – El kell mindannyiunknak fogadnia, Michael olyan férfi, aki nem a bélyeggyűjtéstől jön izgalomba – mondta Kehm.
Massa mégis a Ferrarinál marad?
Egyre valószínűbb, hogy a Ferrari szerződést hosszabbít Felipe Massával. Ezt nem elsősorban a szuzukai második helyének köszönheti, még csak annak sem, hogy a nyári szünet óta látványosan javult a formája és 44 pontot gyűjtött, egyszerűen a Ferrari szerint nincs ígéretes tehetség a fiatal, szabadon igazolható pilóták között.
Másrészt a maranellóiak most, hogy Fernando Alonsót befogta a vb-címvédő Sebastian Vettel, minden erejükkel a spanyol győzelemhez segítésén dolgoznak, Massa pótlására már nincs energia. S az sem utolsó szempont, hogy Alonso kiáll csapattársa mellett, aki nem veszélyezteti az első számú pilóta kiváltságait.