Az MBH Bank és a MOL együttműködésének köszönhetően ez a probléma most megoldódik: több tucat MOL-kúton telepítenek MBH Bank automatát. Az együttműködést és a bank zajló ATM telepítési programjának részleteit Dr. Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója, Dr. Bacsa György, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója és Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója mutatta be tegnap egy sajtótájékoztató keretében.
Most az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 MOL-töltőállomáson helyez el új ATM-eket, támogatva ezzel a készpénzhez való gyors és kényelmes hozzáférést az ügyfelek számára
- jelentették be egy sajtótájékoztató keretében a vállalatok vezetői.
A partnerség szorosan illeszkedik az MBH Bank 2024-ben indított ATM hálózatfejlesztési programjához, melynek célkitűzése, hogy a hitelintézet 2025 végére több mint 1400 helyszínen biztosítson ATM-hozzáférést - jelentősen bővítve ezzel jelenlegi, több mint 700 települést lefedő több mint 1050 egységből álló hálózatát.
A digitális fizetési megoldások népszerűsége töretlenül növekszik. Akkor miért növelik az ATM-ek számát?
A digitális fizetési megoldások népszerűsége növekszik ugyan, de a készpénzes fizetés mellett is szólnak érvek, ami miatt sokan még mindig ragaszkodnak a pénztárcához, ezt hazai felmérések is alátámasztják. A készpénz segítségével a költekezésünk jobban kézben tartható, hiszen fizikailag látjuk a bankjegyeket, és hogy egy kiadás után még mennyi pénzünk maradt.
Dr. Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója hozzátette:
Tapasztaljuk, hogy a digitális fizetési módok térnyerése folyamatos, de a készpénzhasználat továbbra is fontos szerepet tölt be a mindennapokban - az MBH Bank pedig elkötelezett amellett, hogy ezt az ügyféligényt is maximálisan kielégítse.
A MOL töltőállomás miért ideális környezet az ATM automatákhoz?
Miért ne juthatna tehát pont autókázás közben eszünkbe, hogy készpénzt kell felvennünk?
Az MBH Bankkal közös együttműködésünk újabb fontos lépés abban, hogy a töltőállomásokon minden elérhető legyen, amire egy úton lévőnek szüksége lehet - legyen az üzemanyag, egy jó kávé, hot-dog vagy készpénz
- mondta el Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója. A MOL országos töltőállomás-hálózata és magas ügyfélforgalma ideális környezetet biztosít az automaták telepítéséhez.
Egy ritmusban a lakossági igény kiszolgálásáért
Az MNB adatai szerint 2024-ben a hazai pénzforgalmi szolgáltatók pénztáraiban közel 2,7 millió készpénz ki- és befizetési tranzakció zajlott le, mintegy 3 365 milliárd forint összértékben. Ezzel párhuzamosan a hazai ATM készülékeken 25 millió készpénz ki-és befizetési tranzakció történt mintegy 3 317 milliárd forint értékben. Míg a fióki pénztárakat a nagyobb összegű, millió forintot meghaladó tranzakcióért keresik fel az ügyfelek, addig az ATM-eken az átlagos tranzakciós érték 130 ezer forint. A magyar kormány friss döntése értelmében a pénzintézeteknek az ország valamennyi településén biztosítaniuk kell legalább egy bankjegykiadó automata működését. Az MBH Bank ügyféligényekre reagálva már a tavalyi évben elindította ATM telepítési- és modernizációs programját, amellyel a Magyar Nemzeti Bank előírásain túlmutató jelentős fejlesztést tűzött ki célul, a programot folytatva pedig teljesíteni fogja a legfrissebb jogalkotói elvárásokat is. A hazai bankszektor egyik legmeghatározóbb szereplőjeként az MBH Bank továbbra is elkötelezett amellett, hogy az ország legnagyobb lefedettségű fiókhálózatával és leggyorsabb ütemben bővülő ATM-hálózatával a készpénzhasználatot és az online fizetést előnyben részesítő ügyfelei számára egyaránt biztosítsa azokat a szolgáltatásokat, amelyek révén a legkényelmesebb módon és legmagasabb színvonalon intézhetik pénzügyeiket.
A MOL pedig több mint 2300 töltőállomással rendelkezik a régióban, ahol a Fresh Corner egységek révén nemcsak kiváló minőségű üzemanyaggal, hanem kényelmi termékekkel, friss kávéval, élelmiszerekkel és egyre bővülő szolgáltatási kínálattal várja ügyfeleit. A Fresh Corner koncepció a „Shape Tomorrow" stratégia részeként a MOL azon célkitűzését támogatja, hogy a töltőállomásokat komplex mobilitási és szolgáltatási központokká alakítsa - helyekké, ahol az utazók mindent megtalálnak, amire útközben szükségük lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.