Bepattansz az autóba, és vezetés közben egyszer csak ráébredsz, hogy készpénzt kell levenned. De hol? Olyan hely kellene, ami autóval könnyen megközelíthető. Keresed a térképen a közeli ATM-eket, de az egyiknél esélytelen leparkolni, a másik egy fizető parkolási zónában van. A kilátástalanság érzése fog el.
Az MBH Bank és a MOL együttműködésének köszönhetően ez a probléma most megoldódik: több tucat MOL-kúton telepítenek MBH Bank automatát. Az együttműködést és a bank zajló ATM telepítési programjának részleteit Dr. Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója, Dr. Bacsa György, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója és Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója mutatta be tegnap egy sajtótájékoztató keretében.
Most az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 MOL-töltőállomáson helyez el új ATM-eket, támogatva ezzel a készpénzhez való gyors és kényelmes hozzáférést az ügyfelek számára
- jelentették be egy sajtótájékoztató keretében a vállalatok vezetői.
A partnerség szorosan illeszkedik az MBH Bank 2024-ben indított ATM hálózatfejlesztési programjához, melynek célkitűzése, hogy a hitelintézet 2025 végére több mint 1400 helyszínen biztosítson ATM-hozzáférést - jelentősen bővítve ezzel jelenlegi, több mint 700 települést lefedő több mint 1050 egységből álló hálózatát.
A digitális fizetési megoldások népszerűsége töretlenül növekszik. Akkor miért növelik az ATM-ek számát?
A digitális fizetési megoldások népszerűsége növekszik ugyan, de a készpénzes fizetés mellett is szólnak érvek, ami miatt sokan még mindig ragaszkodnak a pénztárcához, ezt hazai felmérések is alátámasztják. A készpénz segítségével a költekezésünk jobban kézben tartható, hiszen fizikailag látjuk a bankjegyeket, és hogy egy kiadás után még mennyi pénzünk maradt.
Dr. Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója hozzátette:
Tapasztaljuk, hogy a digitális fizetési módok térnyerése folyamatos, de a készpénzhasználat továbbra is fontos szerepet tölt be a mindennapokban - az MBH Bank pedig elkötelezett amellett, hogy ezt az ügyféligényt is maximálisan kielégítse.
A MOL töltőállomás miért ideális környezet az ATM automatákhoz?
Miért ne juthatna tehát pont autókázás közben eszünkbe, hogy készpénzt kell felvennünk?
Az MBH Bankkal közös együttműködésünk újabb fontos lépés abban, hogy a töltőállomásokon minden elérhető legyen, amire egy úton lévőnek szüksége lehet - legyen az üzemanyag, egy jó kávé, hot-dog vagy készpénz
- mondta el Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója. A MOL országos töltőállomás-hálózata és magas ügyfélforgalma ideális környezetet biztosít az automaták telepítéséhez.
Egy ritmusban a lakossági igény kiszolgálásáért
Az MNB adatai szerint 2024-ben a hazai pénzforgalmi szolgáltatók pénztáraiban közel 2,7 millió készpénz ki- és befizetési tranzakció zajlott le, mintegy 3 365 milliárd forint összértékben. Ezzel párhuzamosan a hazai ATM készülékeken 25 millió készpénz ki-és befizetési tranzakció történt mintegy 3 317 milliárd forint értékben. Míg a fióki pénztárakat a nagyobb összegű, millió forintot meghaladó tranzakcióért keresik fel az ügyfelek, addig az ATM-eken az átlagos tranzakciós érték 130 ezer forint. A magyar kormány friss döntése értelmében a pénzintézeteknek az ország valamennyi településén biztosítaniuk kell legalább egy bankjegykiadó automata működését. Az MBH Bank ügyféligényekre reagálva már a tavalyi évben elindította ATM telepítési- és modernizációs programját, amellyel a Magyar Nemzeti Bank előírásain túlmutató jelentős fejlesztést tűzött ki célul, a programot folytatva pedig teljesíteni fogja a legfrissebb jogalkotói elvárásokat is. A hazai bankszektor egyik legmeghatározóbb szereplőjeként az MBH Bank továbbra is elkötelezett amellett, hogy az ország legnagyobb lefedettségű fiókhálózatával és leggyorsabb ütemben bővülő ATM-hálózatával a készpénzhasználatot és az online fizetést előnyben részesítő ügyfelei számára egyaránt biztosítsa azokat a szolgáltatásokat, amelyek révén a legkényelmesebb módon és legmagasabb színvonalon intézhetik pénzügyeiket.
A MOL pedig több mint 2300 töltőállomással rendelkezik a régióban, ahol a Fresh Corner egységek révén nemcsak kiváló minőségű üzemanyaggal, hanem kényelmi termékekkel, friss kávéval, élelmiszerekkel és egyre bővülő szolgáltatási kínálattal várja ügyfeleit. A Fresh Corner koncepció a „Shape Tomorrow" stratégia részeként a MOL azon célkitűzését támogatja, hogy a töltőállomásokat komplex mobilitási és szolgáltatási központokká alakítsa - helyekké, ahol az utazók mindent megtalálnak, amire útközben szükségük lehet.