Az MBH Bank által készített reprezentatív kutatás a biztosítási szokásokat vizsgálta a lakosság körében. A viszonylag magas lakásbiztosítási arány ellenére évek óta fennálló probléma, hogy a lakások jelentős része alulbiztosított: a felmérés szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente biztosítását. A most zajló lakásbiztosítási kampány során számos lakástulajdonos aktualizálta már a biztosítását, és néhány napig még mindenki előtt nyitva áll ez a lehetőség, hogy a meglévő biztosítását modernebb, az igényeket jobban lefedő biztosítási termékre cserélje. Bár a kampány időszaka márciusra esik, a húsvéti ünnepekre való tekintettel idén kissé kitolódik a határidő: a váltás mellett döntők április 2-án éjfélig mondhatják fel írásban biztosításukat.
„Az alulbiztosítottság legszélsőségesebb formája egyértelműen az, amikor egy lakás egyáltalán nincs biztosítva, a leggyakoribb mégis az, amikor a meglévő biztosítás nem nyújt elegendő védelmet. A közelmúltban bekövetkezett jelentős árindex-növekedés, különösen az építési költségek, felújítási költségek növekedése miatt rendkívül fontos, hogy aktualizált lakásbiztosítással rendelkezzünk, máskülönben jelentős pénzösszegtől eshetünk el, ha szükség van a biztosítás lehívására. Erre nyújthat részben megoldást, ha az ügyfelek elfogadják az inflációkövető konstrukciót, azonban az infláció az elmúlt 10 évben elmaradt a lakáspiaci árindex vagy az építési költségek áremelkedésétől, tehát még abban az esetben is szóba jöhet az alulbiztosítottság, ha valaki elfogadta ezt a konstrukciót” – magyarázta Soós Csaba, az MBH Bank lakossági üzletfejlesztési ügyvezetője.
A jegybank és a Nemzetgazdasági Minisztérium a lakásbiztosítási kampánnyal egy extra, a váltás költségeit tekintve ingyenes időszakot hozott létre a biztosítások aktualizálása, az alulbiztosítottság csökkentése érdekében. Minden évben március hónapban – most a hosszúhétvége miatt április 2-ig – lehet lakásbiztosítást váltani, illetve újrakötni. Az írásos felmondást követően 30 napos felmondási időszak veszi kezdetét, amely alatt lehetőség van a felmondott szerződés díját, az esetleges hátralékot rendezni.
Az MBH Bank kutatásából az is kiderült, hogy az emberek rendkívül árérzékenyek a lakásbiztosítások terén: „Az ügyfelek 70 százalékban első helyen az árat jelölték meg, mint legfőbb szempont a biztosítás megválasztása során. Második helyen volt maga a szolgáltatás, a harmadik, negyedik helyen pedig az adott biztosító megbízhatósága, illetve az elérhetőség. Úgy véljük, hogy noha természetesen döntő ereje van az árazásnak, az elsődleges szempont mégis a szolgáltatás kell, hogy legyen, tehát hogy mit tartalmaz a csomag, és milyen kiegészítő biztosítások érhetőek el, majd csak ezt követően nézzük meg, hogy a konstrukció ár-érték arányban hol szerepel a piacon” – hívta fel a figyelmet Ungvári Krisztián, az MBH Bank partneri termékmenedzsment vezetője.
Az MBH Bank Magyarország egyik vezető hitelintézeteként, és a CIG Pannónia Biztosító termékek biztosításközvetítőjeként kiemelt figyelmet fordít a biztosításokra, hiszen olyan banki termékeket is kínál, amelyek esetében a hitelfedezeti biztosítás megkötése segítséget nyújthat törlesztési nehézség esetén.
(x)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.