Magas építése miatt könnyű a ki- és beszállás, a kis külméretek okán a városi manőverezés sem jelent problémát, és itt van még a kedvező vételár – nem csoda, hogy hazánk egyik legnépszerűbb típusa az Esztergomban gyártott Vitara. Szeptembertől kezdve már szűkített választékkal van dolgunk, csak egyféle motorral (1.4 BoosterJet) és két felszereltséggel (GL+, GLX) kínálják, de még így is lehet olyan konfigurációt találni, ami képes meglepetést okozni. Vegyük a tesztautónkat, amely a 140 lóerős turbómotort hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval és AllGrip összkerékhajtással kombinálja.
Úton vagyok magazin kéthetente szerdán a Borsban - keresse az újságárusnál!
Olvasson kényelmesen: fizessen elő a Borsra!
Egy kisautóban, legyen szó akár szabadidő-autóról, bizony erősnek számít ez a 2,0 literes szívómotorokat idéző teljesítmény; az összkerékhajtást leszámítva a Swift Sport is ebből él. Papíron ugyan az elsőkerékhajtású Vitara fürgébb 0-ról 100-ra (9,5 kontra 10,2 másodperc), de az csak ideális időjárási körülmények között képes ilyesmire, és akkor is erősen kell markolni a kormányt, míg AllGrip-pel bármikor, így ősszel, esőtől és falevelektől csúszós utakon is tudunk lendületesen haladni. Ehhez partner az eltalált hangolású felfüggesztés, amely egész jól átlép az úthibákon, miközben stabil kanyarvételt tesz lehetővé, a kormányzás érzéketlen – ne legyünk telhetetlenek, a sportos tempó csak extra szolgáltatás.
A hétköznapok során csendes működésével, nyomatékos hangolásával tűnik ki a négyhengeres turbómotor, a váltó japános szokásnak megfelelően pontosan kapcsolható, és a fejegység képernyőjének szélén elhelyezett hangerő-állítást leszámítva egyértelmű és könnyű a kezelhetőség. Az egy hónapos tesztprogram során volt városi közlekedés, országúti és autópályás autózás is, végül 7,2 l/100 km-rel váltunk el egymástól.
A teljes cikket keresse az Úton vagyok magazinban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.