Visszatér a legendás vonat, amely átszelte a vasfüggönyt

VT 18.16
PUBLIKÁLÁS: 2020. december 01. 16:53

A Vindobona expressz hajdan azon kevés járművek egyike volt, amelyek átszelték a vasfüggönyt. A járat Bécset és Berlint kötötte össze Prágán és Drezdán keresztül, és két órával gyorsabb volt, mint bármely más szárazföldi jármű a két város között.

A vonat 2001-ben, a csehországi Decin állomáson Forrás: Rainerhaufe/commons.wikimedia.org

2023-ban, 20 éves leállás után a történelmi jármű ismét pályára állhat az SVT Görlitz nonprofit egyesületnek köszönhetően, amely évek óta szívén viseli a VT 18.16-os vonatok sorsát, amelyeket a drezdai állomás hangárjában állít helyre, 4,5 millió eurós állami segítség, és nyolcvan cseh, dán és német önkéntes segítségével - derül ki a repubblica.it cikkéből.

A VT 18.16-osokat 1963-ban Görlitzben fejlesztették ki, és még abban az évben be is mutatták a lipcsei tavaszi vásáron. Az első Vindobona három évvel később állt szolgálatba, utolsó útját pedig 2003-ban tette meg.

A Kelet-Berlin-Bécs-Prága útvonalat 1957-ben nyitották meg, a VT 18.16-os, dízelmotoros mozdonyt 1979-ben villanymozdony váltotta fel. Nem sokkal a fal leomlása után, 1992-ben indult el az első Eurocity, mely érintette az útvonalat, a Hamburg és Prága között közlekedő. 2014-től Hamburgtól Bécsig a Hamburg-Budapest Eurocity, a Porta Bohemica közlekedett. Később a Berlin-Bécs járat az Erfurt-Nürnberg-Linz útvonalon haladt át. A Vindobona névhez időközben egy Bécs-Prága járatot rendeltek, amelyet az Obb osztrák vasúttársaság üzemeltet. Fotók a felújításról a repubblica.it oldalán láthatók.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.