Svájcban épült meg a világ leghosszabb és legmélyebb vasúti alagútja

bodio
PUBLIKÁLÁS: 2016. május 26. 14:40
Az 57 km hosszú, 2300 mélyen húzódó Gotthárd-alagutat június 1-én adják át.

A Gottardo 2016 névre keresztelt gigaprojekt fontos mérföldkő Európa tranzitközlekedésében, ami a síelők számára is előnyökkel jár. Európa egyik legjelentősebb közlekedési fejlesztésének fontos fázisa zárul le a napokban Svájcban – írja a sielok.hu-ra hivatkozva a turizmus.com.

Elkészült az Erstfeldet és Bodio-t összekötő Gotthárd-alagút, mely a huszonöt évvel ezelőtt elfogadott NRLA (New Rail Link through the Alps - új vasúti összeköttetés az Alpokon keresztül) projekt egyik legfontosabb része.

A Gotthárd-alagút két, egyenként 57 kilométer hosszú egyvágányos alagútból áll, az összeköttetésekkel és menekítő járatokkal együtt összesen több mint 150 kilométeres alagútrendszert alkot.

Gigantikus méreteivel nemcsak a világ leghosszabb, hanem a legmélyebb vasúti alagútja címet is elnyeri, helyenként ugyanis 2300 méternyi szikla magasodik felette. A személyvonatok utazási sebessége kezdetben 200 km/h lesz, ami később 250 km/h-ra emelkedik. A fejlesztésnek köszönhetően jelentősen lerövidülnek a menetidők az érintett települések között.

A síelőknek is kedvez az alagút megépítése, ugyanis két többfunkciós állomást is építettek az alagútban, az egyik Faido-nál, a másik Sedrunnál található, ahonnan gyorslifttel lehet majd megközelíteni a síterepet.

További híreket a Turizmus.com oldalon talál. A turisztikai szakma legfrissebb híreiért pedig iratkozzon fel a Turizmus Panoráma Bulletinre!
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.