Íme Dubaj első luxusvillamosa

villamos
PUBLIKÁLÁS: 2014. november 13. 10:12
Légkondicionált állomásokkal és elegáns első osztályú kocsikkal várja az utasokat az Egyesült Arab Emírségek első villamosvonala, amit szerdán adtak át Dubajban.

A 10,6 kilométeres vonal a gyorsan fejlődő város délnyugati partvonalán kínál közlekedési alternatívát az autókkal szemben. Erre sok turista is jár.

Fotó: Francois Nel / Europress / Getty
Fotó: Francois Nel / Europress / Getty
Fotó: Francois Nel / Europress / Getty
Fotó: Francois Nel / Europress / Getty
Fotó: Francois Nel / Europress / Getty
Fotó: Kamran Dzsebreili / MTI
Fotó: Kamran Dzsebreili / MTI
Fotó: Kamran Dzsebreili / MTI
Fotó: Ali Hajder / MTI
Fotó: Ali Hajder / MTI
Fotó: Ali Hajder / MTI
Fotó: Ali Hajder / MTI
Fotó: Kamran Dzsebreili / MTI
Fotó: Ali Hajder / MT

A 17 állomásosra tervezett vonal most átadott első szakaszán 11 állomás található, amelyek mindegyike zárt és légkondicionált. A tervek szerint a maradék két szakaszt, valamint a hozzájuk tartozó hat állomást 2016-ig fejezik be - írja az MTI.

A dubaji metróhoz hasonlóan a villamos is külön kocsival várja a női utasokat. Az alapdíj kétszereséért, 6 dirhamért (mintegy 400 forint) lehet jegyet kapni az elegánsabb első osztályú kocsikba.

Mohammed bin Rásid ál-Maktúm sejk, Dubaj uralkodója olyan villamost szeretett volna építtetni, amely "a biztonságot és luxust tekintve is egyedülálló a világon" és "előkelő szolgáltatást tud nyújtani mind a lakosok, mind a látogatók számára".

Mivel Dubaj lakossága folyamatosan növekszik, a hatóságok szeretnék népszerűbbé tenni a tömegközlekedést a többnyire autópárti városban. A vonal építése 1,09 milliárd dollárba, azaz mintegy 270 milliárd forintba került.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.