Rengeteget isznak a tengerjáró hajók utasai

óceánjáró
PUBLIKÁLÁS: 2014. augusztus 12. 10:55
Egy tengerjáró hajó utasa átlag 42 üveg sört, 16 koktélt, hét üveg bort, 16 feles viszkit és két pohár pezsgőt fogyaszt el egyhetes út alatt - derült ki egy új felmérésből.

Arra a megdöbbentő eredményre jutott egy közel 3000 brit ember megkérdezésével készült felmérés – melyet a Bonvoyage.co.uk nevű oldal készített –, miszerint a tenger- vagy óceánjáró hajók utasainak egy egyhetes út során a következőket teszi ki a napi alkoholfogyasztása: hat sör, néhány koktél, egy üveg bor és néhány viszki. Ez egy hétre vetítve nagyjából 168 egységnyi különböző alkoholt eredményez – ez pedig nyolcszor több mint a férfiaknak ajánlott mennyiség (ami 21 egység), és 12-szer a nőknek ajánlott fogyasztásnál (14 egység).

Óceánjáró hajó köt ki a Szent Márton-szigeten a Karib-tengeren Fotó: Patricia Marroquin / Europress / Getty

A Földközi-tenger környékén cirkáló hajókon találták a legnagyobb tivornyázást, itt a nők és a férfiak egyenlő mértékben jeleskedtek az ivásban. A felmérésben résztvevők 91 százaléka mondta azt, hogy legalább egy alkoholt megivott a legutóbbi hajóútja során - írja a Telegraph.

Vannak olyan hajótársaságok, melyeknél fizetni kell az alkoholért, míg mások ingyen adják. Több olyan luxusban utazó hajótársaság van, mint a Regent, a Crystal, a Seabourn, a SeaDream és a Silversea, melyeknél a jegyár magában foglalja a borravalót, az üdítőket és alkoholos italokat (a pezsgőt is beleértve), ugyanakkor a prémium márkákért már náluk is fizetni kell. A legtöbb társaságnál viszont nem ez a helyzet: az utasoknak külön meg kell venniük a kívánt italt.

"A tengeri és óceáni hajóút az egyik legkikapcsolóbb üdülési forma és a kutatásunkból egyértelműen kitűnik, hogy az utasok néhány szeszes ital társaságában ellazulnak" – mondta a Bonvage.co.uk-nak egy szóvivő.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.