Özönlenek a magyar turisták Horvátországba

Split
PUBLIKÁLÁS: 2014. január 15. 12:01
Több mint 8 százalékkal nőtt 2012-höz képest tavaly Horvátországban a magyar turisták és az ott töltött vendégéjszakák száma, az adatok részben meghaladják a 2008-as összesítéseket - közölte a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletvezetője kedden az MTI-vel.

Marin Skenderovic arról számolt be, hogy tavaly összesen 360,2 ezer magyar turista látogatott Horvátországba, ami csaknem 1 millió 964 ezer vendégéjszakát jelentett. Ez a látogatók számában 8,4 százalékos, az ott töltött idő hosszát illetően pedig 8,3 százalékos növekedést mutat.

A statisztikák szerint utoljára 2008-ban regisztráltak hasonló magyar adatokat, akkor a tavalyinál 10 ezerrel több, 370 ezer turista utazott az adriai államba, de mintegy 30 ezerrel kevesebb vendégéjszakát töltött ott.

A magyarok számára legkedveltebb régió továbbra is a Kvarner-öböl térsége, ahová csaknem 100 ezren utaztak. A második legnépszerűbb célpont az Isztriai-félsziget, a harmadik pedig Split régiója.

A legjelentősebb küldő nemzetek között Magyarország a korábbi évhez hasonlóan 2013-ban is a 10. helyen szerepelt, vendégszámban közvetlenül a szlovákok, vendégéjszakában pedig a britek előzik meg a magyarokat. A növekedés mértékét tekintve azonban Nagy-Britannia és Hollandia mögött Magyarország áll a harmadik helyen.

Marin Skenderovic elmondta továbbá: az elmúlt évben a teljes horvátországi turizmus is növekedést mutatott. Összesen 13 millió vendéget regisztráltak, ami 5,6 százalékos növekedést jelent, ezen belül a külföldiek 11,5 millióan voltak, 6,3 százalékkal többen mint 2012-ben.

A horvátországi vendégéjszakák száma csaknem 73,3 millió volt, ami 4,2 százalékos bővülés, ebből a külföldiek majdnem 66,3 millió éjszakát maradtak, 4,8 százalékkal többet a megelőző évi adatnál.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.