A Disney dolgozik a norvég országimázson

Disney
PUBLIKÁLÁS: 2013. december 09. 14:22
A filmstúdió legújabb animációs filmje, a Jégvarázs Norvégiában játszódik, készítését a norvég turisztikai hivatal támogatta. A Merida, a bátor már bejött a skótoknak, az az együttműködés 120 millió eurónyi pluszt hozott a skót gazdaságnak.

Mikulásra időzítve Magyarországon is bemutatták a Frozent. A magyarul Jégvarázsként futó új Disney-családi film nemcsak a szórakoztatást, de Norvégia turisztikai márkaépítését is szolgálja.

disney

Az idei karácsony családi filmjével azonban nemcsak a mozikba kívánják becsalogatni a nézőket. Erről szól legalábbis a világ legnagyobb média-és szórakoztatóipari vállalata, Amerika második legnagyobb média csoportja és a norvég turizmuspromócióért is felelős Innovation Norway együttműködése. A jégbirodalom filmbeli képi megjelenítéséhez a filmkészítők például inspirációszerzésre látogattak el a skandináv országba a norvégok meghívására, így nagyon is tudatos, hogy az animációs film szereplői skandináv neveket viselnek, a háttérben pedig norvég fjordokat, fatemplomokat, vikingeket, a trondheimi Nidaros székesegyházat, a Bryggent, a nevezetes bergeni rakpartot, norvégül csevegő trollokat, vagy lutefisket, e jellegzetes norvég halcsemegét kínáló kereskedőt látunk felbukkanni.

Az Innovation Norway és a Disney Group közötti megállapodás értelmében a norvég utazási iparág is felhasználhatja a filmet Norvégia nemzetközi promóciójában.

A skandináv marketingszakemberek arra számítanak, hogy a film, melyet világszerte nézők százmilliói fognak megnézni, felkelti majd az érdeklődést az „eredeti" helyszínek meglátogatására is.

Per Kjetil Eide / Flickr.com

Ez már a második alkalom, hogy a Disney hasonló tartalmú megállapodást köt egy ország turisztikai marketingszervezetével. Tavaly a skót beutazóturizmust segítették hasonló megállapodással a Brave című, nálunk Merida, a bátor címen futott animációs családi mozi kapcsán. A VisitScotland kutatásai szerint a visitscotland.com/brave weboldal látogatóinak harmada fel is kereste az országot a film hatására. A Disney saját utazásszervező cégének a film helyszíneire vezetett túrái is szép telítettséggel mentek. VisitScotland becslése szerint az animációs mozi összességében közel 120 millió euróval (37 milliárd forint) járult hozzá a skót gazdaság teljesítményéhez.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.